Polskie tablety sprzedają się coraz lepiej
Według zestawień sklepu internetowego Agito.pl, sprzedaż tabletów w grudniu 2012 roku w porównaniu do grudnia 2011 roku wzrosła prawie 20-krotnie - o 1950 procent! Klienci najchętniej wybierali sprzęt polskich producentów - w czołówce najczęściej kupowanych produktów znalazły się takie marki jak Modecom czy GoClever.
Ogromna popularność tabletów nie jest przypadkowa i wynika z oczekiwań dzisiejszego konsumenta. Liczy się dla nas wygoda i funkcjonalność. Chcemy mieć nie tylko intuicyjne, ale i coraz bardziej funkcjonalne gadżety, za pomocą których odczytamy maile, sprawdzimy najnowsze wiadomości w internecie, obejrzymy film czy przeczytamy książkę. Te same funkcje posiada zarówno smartfon jak i netbook, a jednak dla bardzo wielu osób ten pierwszy jest zbyt mały, a drugi zbyt nieporęczny. Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest więc tablet.
- Wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, sukcesywnie spada zainteresowanie netbookami. Biorąc pod uwagę powyższy okres, sprzedaż tych urządzeń spadła u nas o niemal 80 procent - skomentował Piotr Michalski, manager produktu Agito.pl.
Bezsprzeczną zaletą tabletów jest czas pracy na baterii, zwykle kilka godzin dłuższy niż w przypadku mini-komputerów. Za ich kupnem na pewno przemawia również waga i rozmiar - są po prostu wygodne i idealnie sprawdzają się np. w podróży. W wyposażeniu tabletów coraz częściej znajdują się GPS lub modem 3G, które znacznie podnoszą funkcjonalność tego urządzenia, zapewniając dostęp do internetu niemal z każdego miejsca. Dodatkowo, w przypadku polskich marek, tablety mają wejście USB, czego często brakuje w przypadku o wiele droższych sprzętów.
Cena to wciąż jeden z najważniejszych parametrów, który w większości przypadków decyduje o wyborze tabletu. Dlatego też najlepiej sprzedające się na Agito.pl tablety w okresie przedświątecznym to Modecom FreeWAY TAB 7 i Goclever Tab T76 GPS TV, których cena nie przekracza 500 zł.