Profil polskiego internauty
Z przeprowadzonego w połowie bieżącego roku badania firmy NetTrack wyłania się profil typowego polskiego internauty. Jest nim mężczyzna w wieku 15–24 lata, posiadający średnie wykształcenie. Z internetu korzysta on co najmniej raz dziennie za pośrednictwem domowego komputera podłączonego do stałego łącza.
Z wyników badań wynika, że z internetu korzysta obecnie 41,3% Polaków. Ponad połowa z nich – dokładnie 65% – zagląda do sieci codziennie lub prawie codziennie. 19% badanych korzysta z internetu kilka razy w tygodniu, 7% raz w tygodniu, 5,5% kilka razy w miesiącu, 1,9% raz na miesiąc, a 1,7% wchodzi do sieci rzadziej niż raz w miesiącu.
Internautów zapytano także o to, gdzie najczęściej korzystają z internetu. Większość wskazywała własny dom – 81,7%. 25,2% pytanych odpowiedziało, że w miejscu pracy, 10,1% w szkole/na uczelni, 9,8% u znajomych, a 3,2% wskazało kawiarenki internetowe.
Najpopularniejszym sposobem na podłączenie do sieci jest stałe łącze – wskazało je 73% pytanych. 3,4% nadal korzysta z połączeń wdzwanianych (dial-up), 2,8% ma dostęp bezprzewodowy, a zaledwie 0,6% do łączenia z siecią wykorzystuje sieci komórkowe. Tyle samo osób nie potrafiło wskazać metody łączenia z internetem.
Źródło: NetTrack