Przed komputerem w Wigilię i sylwestra
Z badań NetSpirnt wynika, że duża część internautów nie rozstawała się z komputerem nawet podczas Wigilii i sylwestra.
Badania przeprowadzono na podstawie analizy sieci Adkontekst (sieć reklamy kontekstowej), której serwisy docierają do prawie 10 mln polskich internautów. Za punkt odniesienia przyjęto normalną liczbę internautów odwiedzających strony internetowe w grudniowe poniedziałki (oba święta wypadały właśnie w poniedziałek).
W Wigilię około godziny 18:10 w sieci przebywała jedna trzecia zazwyczaj notowanej o tej godzinie liczby internautów. Przygotowania do świętowania internauci rozpoczęli około godziny 15:30 – wówczas ruch sieciowy zaczął wyraźnie słabnąć (do 30% poziomu zazwyczaj notowanego o tej porze).
W sylwestra – 10 minut po północy – przed ekranami komputerów zasiadało około 25% zwyczajnej dla tej pory liczby internautów. Z powodu długiego świętowania nadejścia nowego roku internauci położyli się spać dwie godziny później niż zazwyczaj – minimum ruchu dobowego zanotowano około godziny 6.00, podczas gdy w zwykły dzień ma to miejsce około czwartej rano.
Źródło: NetSprint