Quake II RTX odnowiony przez NVIDIA
Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software.
Quake II RTX zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza tej klasycznej gry. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.
„Oddajemy grę Quake II graczom z nowym, odważnym wyglądem, jako Quake II RTX", powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA. „Ray tracing to technika, która definiuje kolejną generację gier na PC i Quake II RTX jest jej częścią".