Ruszyła polska wersja MySpace
Internauci znad Wisły, którzy licznie odwiedzali MySpace – największy na świecie serwis społecznościowy – oraz ci, którzy nie chcieli korzystać z obcojęzycznych wersji serwisu, doczekali się oficjalnego ogłoszenia jego polskiego wydania. Na razie jest to wersja beta, ale w najbliższym czasie udostępnione zostaną również wszystkie pozostałe opcje serwisu, z jakich mogą korzystać anglojęzyczni użytkownicy – poinformowała agencja PR Lighthouse Consultants, która zarządza marką MySpace na polskim rynku.
MySpace przyciąga użytkowników głównie rozrywką, muzyką i materiałami wideo. Profile ma tu wielu znakomitych artystów, nie tylko z branży muzyki rozrywkowej. W MySpace swoje strony otwierają również teatry, kabarety, modelki i tancerze. Stale rośnie liczba użytkowników serwisu – obecnie jest ich ok. 150 mln na świecie, z tego kilkadziesiąt mln w Europie, w tym ok. 8 mln artystów. Fakt ten nie dziwi zarówno ze względu na mnogie atrakcje kulturalne, np. premiery albumów, na jakie mogą liczyć użytkownicy serwisu, co wynika niejako z jego charakteru, ale również dlatego, że jest on po części komunikatorem i portalem; można tu wykreować własną społeczność, pisać blogi, dodawać wiadomości, rozwijać swoje zainteresowania.
Polska wersja dopiero wystartowała, ale już niebawem i tutaj pojawią się gry online i karaoke. Decydenci MySpace planują nawiązanie współpracy z organizatorami dużych imprez, niewykluczone są transmisje online. Niewątpliwą gratką jest też zapowiedź wprowadzenia praktykowanego w innych krajach, tzw. Secret Show, co polega na tym, że MySpace wysyła zaproszenia do swoich użytkowników na zamkniętą imprezę, najczęściej koncert, na którym występują lokalne zespoły.
Źródło: PAP, Informacja prasowa, MySpace