Spotify Greenroom, czyli nowa alternatywa dla Clubhouse
Podążając za trendami
Spotify do tej pory kojarzył się głównie ze strumieniowaniem muzyki, ale szwedzka firma postanowiła nieco poszerzyć swoją ofertę. Właściciele platformy zaprezentowali właśnie nową aplikację Greenroom. Program bazuje tak naprawdę na kodzie odkupionej niedawno aplikacji Locker Room i ma być kolejnym konkurentem dla coraz popularniejszego ostatnio Clubhouse.
Porozmawiajmy
Pionierski Clubhouse zapoczątkował modę na zupełnie nowy typ aplikacji społecznościowych, opartych na tworzeniu pokojów dyskusyjnych z przypadkowymi osobami i wzajemnej wymianie poglądów. Przełomowość polega na tym, że rozmową zarządza moderator, który ma pełną władzę nad włączaniem i wyciszaniem mikrofonów poszczególnych uczestników, a chęć zabrania głosu sygnalizuje się zgłoszeniem.
W taki sam sposób działa Greenhouse. Aplikacja jest już dostępna na Androidzie oraz iOS-ie. Z poprzednim narzędziem autorstwa Spotify łączy ją wyłącznie możliwość logowania się za pomocą tego samego konta oraz możliwość zapoczątkowania dyskusji o muzyce. Tematyka spotkań jest jednak dużo szersza i dotyczy głównie szeroko pojętej kultury oraz sportu. Autorzy zapewniają, że aplikacja z czasem pozna zainteresowania użytkownika i będzie proponować mu potencjalnie interesujące dyskusje.
fot. Spotify