YouTube walczy z dezinformacją
W Stanach Zjednoczonych pojawią się panele informacyjne towarzyszące wynikom wyszukiwania klipów w serwisie YouTube.
YouTube pomoże zweryfikować fałszywe informacje.
Koncern Google przeznaczył niedawno 6,5 mln dolarów na walkę z dezinformacją towarzyszącą epidemii koronawirusa. Obecnie w oficjalnym blogu portalu YouTube napisano, że platforma wideo będzie dodawać w USA panele informacyjne do wybranych wyników wyszukiwania związanych z tematyką Covid-19. Mają one przeciwdziałać rozpowszechnianiu fake newsów na temat pandemii.
Komu wierzyć?
Odsyłacze do materiałów obalających mity i miejskie legendy będą pochodzić od wydawców, którzy przestrzegają kodeksu etycznego organizacji International Fact-Checking Network i spełniają standardy systemu znakowania ClaimReview. Na liście dostawców informacji znajdują się FactCheck.org, PolitiFact i The Washington Post Fact Checker.
Dodatkowe wyniki mają być prezentowane w przypadku stosunkowo niewielkiej grupy pytań zadawanych wyszukiwarce YouTube'a. Pojawią się np. przy haśle „covid and ibuprofen", ale nie będą towarzyszyć samemu słowu „covid".