Obliczanie wyniku
Stwórz nowego bohatera w zakładce Actors i nazwij go Zasady rundy. Możesz zmienić jego kolor np. na niebieski i przeciągnąć go na planszę, ale poza obszarem gry (poza białą ramką). Następnie dodaj zachowanie do tego bohatera o nazwie Change Attribute. Zwróć uwagę, że dodajesz zachowanie bezpośrednio do bohatera, a nie tworzysz regułę, przez co dane zachowanie będzie aktywować się natychmiast po uruchomieniu gry, jeśli tylko na planszy (lub poza nią) znajduje się bohater Zasady rundy.
W zachowaniu Change Attribute, w polu set wybierz Attributes, Game i Wynik, a w polu to wpisz 0. Od tej pory wynik gry na początku zawsze będzie wynosił 0, więc nigdy nie dojdzie do niespodziewanego błędu (te zdarzają się w każdym kreatorze gier, również w GameSalad!).
Podstawowa punktacja jest już całkowicie gotowa. Teraz stworzysz regułę w bohaterze Zasady rundy, która będzie odpowiadać za zapisywanie i wyświetlanie najwyższego uzyskanego wyniku. Wejdź do sekcji reguł bohatera Zasady rundy i stwórz nową regułę. Nazwij ją Topowy wynik. Teraz w polu tekstowym reguły wpisz Attribute i wciśnij Enter.
W nowo utworzonym atrybucie w polu if wybierz Attributes, Game, Wynik. Następnie zmień znak równości na „większy niż” (>) i obok wpisz 0.
W obszarze Attributes w zakładce Game stwórz nowy atrybut, klikając przycisk + i wybierając Index. Nazwij go Topowy wynik i pozostaw wartość 0. Następnie przejdź z powrotem do reguły z b
Teraz dodaj zachowanie Change Attribute do reguły Topowy wynik, ale do jej sekcji do. W polu set wybierz Topowy wynik, a w polu to – Wynik. Reguła będzie działać w następujący sposób: jeśli wynik jest wyższy niż wynik topowy, to wtedy następuje zmiana wyniku topowego na wynik aktualnej rozgrywki. To sprawi, że zawsze będzie zapisywał się najwyższy osiągnięty wynik.
Stwórz teraz nowego bohatera i nazwij go Topowy wynik. Przeciągnij do jego obszaru reguł zachowanie Display Text (wyświetlaj tekst) i wybierz w polu
Zanim wciśniesz przycisk Play, aby zobaczyć, jak zachowuje się Topowy wynik, trzeba jeszcze dodać funkcję zapisywania najwyższego wyniku, aby ten zawsze znajdował się w pamięci gry. W tym celu przejdź do bohatera Zasady rundy i dodaj do jego obszaru reguł zachowanie o nazwie Save Attribute, umieszczając je w polu do z reguły Topowy wynik, zaraz pod poprzednio dodanym Change Attribute.
Teraz w polu save wybierz Attributes>, Game, Topowy wynik, a obok w as wpisz Topowy wynik (taką nazwę będzie miał zapisywany wynik). Dodatkowo dodaj licznik nad zachowaniem Save Attribute – przeciągnij zachowanie Timer i umieść je pomiędzy Change Attribute a Save Attribute.
W zachowaniu Timer zmień pierwsze pole na After (domyślnie jest „Every”), by zapisywanie wyniku odbywało się po upływie 0,03 sekundy (wpisz 0.03 w polu obok). Zaznacz pole Run to Completion, aby zachowanie było realizowane zawsze do końca i nic nie mogło go przerwać.
Stworzyłeś już funkcję zapisywania wyników, ale trzeba jeszcze dodać ładowanie wyników, aby najwyższy wynik wyświetlał się za każdym razem, gdy uruchomisz grę Plane Pong. Aby dodać funkcję wczytywania, stwórz nowego bohatera i nazwij go Wgrywanie wyniku. Przeciągnij go na planszę, ale umieść poza widocznym obszarem. Następnie w jego obszarze reguł dodaj zachowanie Load Attribute. W polu from wpisz Topowy wynik, a w load wybierz Attributes, Game i Topowy wynik.
Wciśnij Play i zobacz, jak zachowuje się gra. Wynik jest liczony za każdym razem, a najwyższy wynik jest zapisywany i przechowywany w pamięci. Dodatkowo samolot reaguje na zderzanie się z wrogami.