PIT przez internet
Funkcję druku wywołasz, klikając ikonę druku, możesz też użyć skrótu klawiszowego [Ctrl]+[P] lub kliknąć pozycję Drukuj w menu Plik.
Na ekranie pojawi się okno Drukowanie, tworzenie PDF, wysyłanie e-mail, w którym masz do dyspozycji bardzo rozbudowane opcje związane z wydrukiem wypełnionych formularzy PIT. Jeżeli podłączona do twojego komputera drukarka jest ustawiona w systemie jako drukarka domyślna, jedyne, co musisz zrobić, by otrzymać wydruk, to kliknąć przycisk Wykonaj.
Program PITy 2010 umożliwia także zapis wypełnionych formularzy w pojedynczym pliku PDF. W oknie Drukowanie, tworzenie PDF, wysyłanie e-mail kliknij strzałkę w dół widoczną obok przycisku Wykonaj i na tak rozwiniętym menu kliknij pozycję Tworzenie pliku PDF. Zobaczysz okno dialogowe Ustal nazwę tworzonego pliku PDF, w którym wskazujesz docelowe miejsce zapisu pliku w popularnym formacie PDF z wypełnionymi deklaracjami.
Jeżeli chcesz wysłać wypełnione zeznanie w formie elektronicznej wprost do urzędu, kliknij ikonę z kopertą i z rozwiniętego w ten sposób menu wybierz Zeznania do urzędu. Pamiętaj, że aby wysyłka była możliwa, wypełnione formularze muszą być wcześniej zapisane. Jeżeli nie zapisałeś ich wcześniej na dysku, program o tym przypomni.
Jeżeli formularz był zapisany, zobaczysz na ekranie okno Wysyłanie zeznania do systemu e-Deklaracje. Kliknij Wyślij. Uwaga! Jeżeli tylko chcesz sprawdzić, czy funkcja wysyłania działa poprawnie, ale nie chcesz jeszcze składać oficjalnie swojego zeznania drogą elektroniczną, koniecznie zaznacz pole wyboru: Tryb testowy.
Jeżeli rozpocząłeś procedurę wysyłania zeznania, zobaczysz po chwili okno Wysyłanie zeznania, w którym musisz uwierzytelnić składane zeznanie, podając kwotę przychodu z deklaracji rocznej za 2009 r. Wpisujesz ją w widoczne w oknie pole tekstowe Kwota zeszłorocznego zeznania. Po wprowadzeniu kwoty kliknij Wyślij bez podpisu.
Zobaczysz kolejne okno, w którym uruchomiony zostanie kreator wysyłania danych. Kliknij Następny. Na dalszym etapie wyświetlony zostanie kod XML zawierający dane zeznania. Kliknij Następny i w kolejnym oknie Wyślij.
Po krótkiej chwili powinieneś otrzymać komunikat informujący o poprawnym przetworzeniu dokumentu przez system e-Deklaracje. Oprócz tego w oknie Wysyłanie zeznania do systemu e-Deklaracje zobaczysz wpis na liście Informacje o wysłanych danych. Jeżeli dane zostały poprawnie wysłane, w kolumnie Status zobaczysz liczbę 200. Teraz – jeżeli nie wysyłałeś danych w trybie testowym – pozostaje wydrukowanie UPO, dokumentu stanowiącego dowód złożonego zeznania podatkowego. Aby otrzymać jego papierową wersję, kliknij Wydrukuj "UPO". Pamiętaj, że w systemie musi być zainstalowana aktualna wersja programu Adobe Reader (znajdziesz ją na naszym CD).