Pakiet zabezpieczeń
Po uruchomieniu modułu Password Manager pojawi się okno menedżera. Aby utworzyć chronioną bazę danych, z menu File wybierz New. W oknie wpisz nazwę tworzonej bazy, np. n i kliknij OK. Wyświetli się kolejne okno – dwukrotnie wprowadź w nim hasło mające chronić bazę przed niepowołanymi osobami i wciśnij OK. Powrócisz do okna głównego. Nazwa utworzonej bazy widoczna jest na liście.
Do przeglądarki internetowej doinstalować możesz rozszerzenie, dzięki któremu będziesz mógł automatycznie dodawać do bazy programu nowe wpisy, a także logować się do ulubionych serwisów (np. poczty webmail) bez używania klawiatury.
Ikona dodatku wyświetla się w prawej części górnego paska narzędziowego przeglądarki i daje dostęp do menu rozwijanego. Aby dodać do bazy pierwszy wpis, załaduj stronę logowania do poczty i wypełnij pola adres e-mail i hasło. Nie loguj się jeszcze – kliknij ikonę dodatku i wybierz Save form to keychain. Wyświetli się okno z proponowana nazwą wpisu – kliknij dwukrotnie OK.
W programie Privacy Suite, w oknie modułu Password Manager, wybierz zakładkę Passwords i rozwiń na liście dodany element. Zobaczysz rekord zawierający dane logowania do twojej poczty.
Wróć do okna przeglądarki stron WWW. Zamknij stronę logowania do poczty, a następnie wywołaj ją ponownie. Gdy tylko otworzy się, pola e-mail i hasło zostaną automatycznie wypełnione danymi z bazy. Wystarczy kliknąć przycisk Zaloguj się.
Jeśli nie chcesz korzystać z automatycznego wypełniania pól, odznacz opcję Fill forms automatically. Od tej pory gdy będziesz chciał wypełnić pola logowania, będziesz musiał wybrać Fill form now. Oprócz wyżej opisanych, jest też polecenie , pozwalające umieścić adres aktualnie otwartej strony w bazie programu w zakładce Private Favorites.
Polecenie Close and secure keychain pozwala zamknąć bazę danych programu. O zamknięciu bazy informuje obramowana na czerwono ikona menu.