Pliki zawsze dostępne
Rozwiń menu Start. Powinieneś znaleźć nową grupę – Microsoft Office Live Add-in. Kliknij w niej pozycję Office Live Workspace.
Spowoduje to uruchomienie przeglądarki WWW, w której zostanie wczytana strona logowania do usług Windows Live. Jeżeli nie masz jeszcze konta Windows Live, kliknij przycisk Zapisz mnie i postępuj dalej zgodnie z procedurą rejestracyjną. W naszym przewodniku zakładamy, że już dysponujesz kontem Windows Live, więc wpisz dane uwierzytelniające po prawej stronie okna i kliknij przycisk Zarejestruj.
Po poprawnym zalogowaniu zostaniesz przekierowany na stronę główną twojej usługi Microsoft Office Live Workspace (w chwili gdy opracowywaliśmy ten artykuł, usługa miała jeszcze status beta). Wszelkie prace przechowywane i udostępniane za pośrednictwem usługi Microsoft Office Live Workspace znajdują się w tzw. obszarach roboczych. Dla każdego nowego użytkownika domyślnym obszarem roboczym po zalogowaniu jest obszar po prawej stronie
(zaznaczoną pozycję z nazwą tego obszaru roboczego możesz zobaczyć na panelu Moje obszary robocze umieszczonym po lewej stronie okna).
Aby dodać dokument do aktualnie aktywnego obszaru roboczego, kliknij Dodaj dokumenty. Pojawi się okno dialogowe Open. Wskaż w nim plik, który chcesz przesłać (obsługiwane są pliki tekstowe, pliki PDF oraz typu: dokument Worda, skoroszyt Excela, prezentacja wykonana w PowerPoincie oraz pliki XPS), i kliknij Otwórz.
Rozpocznie się przekazywanie dokumentu z dysku lokalnego do obszaru roboczego online. Operacja ta może chwilę potrwać (czas przesyłania zależy od szybkości twojego łącza internetowego oraz wielkości przesyłanego dokumentu). O stanie przesyłania jesteś informowany paskiem postępu. Po zakończeniu przesyłania pojawi się w obszarze roboczym nazwa przesłanego dokumentu, data jego modyfikacji, informacja o autorze i wielkości dokumentu.
W ramach usługi Office Live Workspace możesz także tworzyć nowe dokumenty Office. Aby utworzyć nowy dokument, kliknij widoczny w obszarze roboczym przycisk Nowy. Rozwinie się menu,
z którego będziesz mógł wybrać typ dokumentu, jaki chcesz stworzyć.
Z rozwiniętego menu dla nowych dokumentów wybierz np.: Dokument programu Word.
Nastąpi teraz automatyczne uruchomienie edytora Microsoft Word, a w nim wyświetli się otwarte okno nowego dokumentu. Możesz już przystąpić do wypełniania go odpowiednią treścią.