A A A

Pliki zawsze dostępne

PC Format 5/2009
Jesteś w domu i potrzebujesz dokumentu, który został w pracy? Jeżeli masz łącze internetowe, skorzystaj z funkcji bezpłatnego dodatku do pakietu MS Office 2007. W artykule pokazujemy, jak go efektywnie używać.

Korzystanie z dodatku Microsoft Office Live Add-in

Opisywany przez nas dodatek do pakietu Microsoft Office może być co prawda uruchamiany jako niezależna aplikacja, ale główną jego zaletą jest integracja z funkcjami wcześniej zainstalowanych programów – składników pakietu biurowego Microsoft Office. Zanim jednak do tego dojdziemy, musisz zarejestrować się w usłudze online Office Live Workspace.

Pierwsze uruchomienie


Rozwiń menu Start. Powinieneś znaleźć nową grupę – Microsoft Office Live Add-in. Kliknij w niej pozycję  Office Live Workspace.


Spowoduje to uruchomienie przeglądarki WWW, w której zostanie wczytana strona logowania do usług Windows Live. Jeżeli nie masz jeszcze konta Windows Live, kliknij przycisk Zapisz mnie i postępuj dalej zgodnie z procedurą rejestracyjną. W naszym przewodniku zakładamy, że już dysponujesz kontem Windows Live, więc wpisz dane uwierzytelniające po prawej stronie okna i kliknij przycisk Zarejestruj.


Po poprawnym zalogowaniu zostaniesz przekierowany na stronę główną twojej usługi Microsoft Office Live Workspace (w chwili gdy opracowywaliśmy ten artykuł, usługa miała jeszcze status beta). Wszelkie prace przechowywane i udostępniane za pośrednictwem usługi Microsoft Office Live Workspace znajdują się w tzw. obszarach roboczych. Dla każdego nowego użytkownika domyślnym obszarem roboczym po zalogowaniu jest obszar po prawej stronie (zaznaczoną pozycję z nazwą tego obszaru roboczego możesz zobaczyć na panelu Moje obszary robocze umieszczonym po lewej stronie okna).

Dodawanie i tworzenie dokumentów


Aby dodać dokument do aktualnie aktywnego obszaru roboczego, kliknij Dodaj dokumenty. Pojawi się okno dialogowe Open. Wskaż w nim plik, który chcesz przesłać (obsługiwane są pliki tekstowe, pliki PDF oraz typu: dokument Worda, skoroszyt Excela, prezentacja wykonana w PowerPoincie oraz pliki XPS), i kliknij Otwórz.


Rozpocznie się przekazywanie dokumentu z dysku lokalnego do obszaru roboczego online. Operacja ta może chwilę potrwać (czas przesyłania zależy od szybkości twojego łącza internetowego oraz wielkości przesyłanego dokumentu). O stanie przesyłania jesteś informowany paskiem postępu. Po zakończeniu przesyłania pojawi się w obszarze roboczym nazwa przesłanego dokumentu, data jego modyfikacji, informacja o autorze i wielkości dokumentu.


W ramach usługi Office Live Workspace możesz także tworzyć nowe dokumenty Office. Aby utworzyć nowy dokument, kliknij widoczny w obszarze roboczym przycisk  Nowy. Rozwinie się menu, z którego będziesz mógł wybrać typ dokumentu, jaki chcesz stworzyć.


Z rozwiniętego menu dla nowych dokumentów wybierz np.: Dokument programu Word. Nastąpi teraz automatyczne uruchomienie edytora Microsoft Word, a w nim wyświetli się otwarte okno nowego dokumentu. Możesz już przystąpić do wypełniania go odpowiednią treścią.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto