Co robi startupowiec?
Zadaniem twórcy startupu jest nie tylko stworzenie produktu lub usługi opartej na własnym pomyśle. Startupowiec musi przede wszystkim stworzyć właściwy produkt lub usługę – właściwy, czyli taki, który spotka się z zainteresowaniem klientów, i ci zdecydują się za niego zapłacić. To dlatego przedsiębiorcy wciąż wprowadzają poprawki do swoich usług, stale zbierając opinie użytkowników, a także za pomocą narzędzi marketingowych testując nowe metody pozyskiwania klientów. Startup to często wyścig z czasem – trzeba stworzyć dobry produkt, zanim skończą się pieniądze.
Pomoc w rozwoju startupu zapewniają przeróżne organizacje. Są to m.in. inkubatory przedsiębiorczości powstające przy uczelniach czy tworzone przez duże firmy, np. otwarty w listopadzie ubiegłego roku Google Campus w Warszawie. W tego typu miejscach są prowadzone programy wsparcia dla początkujących przedsiębiorców i można liczyć m.in. na dostęp do wiedzy ekspertów (tzw. mentorów). Przydaje się też pomoc fundacji – np. „Twój StartUp” oferuje tzw. preinkubację, czyli pozwala na prowadzenie własnego przedsięwzięcia bez rejestrowania działalności gospodarczej, zapewnia wsparcie prawne, obsługę księgową i doradztwo biznesowe.
Informacje i narzędzia
http://foundation.bz – wywiady wideo (w j. angielskim) z przedsiębiorcami, np. Jackiem Dorseyem (twórcą Twittera), Philipem Rosedale’em (współautorem Second Life), Kevinem Systromem (Instagram) i Elonem Muskiem (Tesla, SpaceX, PayPal)
http://startupstash.com – ponad 400 narzędzi i usług, które przydają się przy rozwijaniu startupu
www.producthunt.com – codzienna dawka inspiracji – informacje o startupach i pomysłach biznesowych
Jak stworzyć „jednorożca”?
„Jednorożcami” nazywane są startupy warte co najmniej miliard dolarów. Są to np. Uber (ma wartość 51 mld dol.), Airbnb (25,5 mld dol.), Snapchat (16 mld dol.) czy Dropbox (10 mld dol.). Jeśli marzy ci się własny startup i chcesz dowiedzieć się, gdzie szukać informacji, jakich narzędzi używać, jak małym kosztem stworzyć dobry startup i przygotować projekt, który będzie miał szansę stać się „jednorożcem”, sięgnij po książkę Grzegorza Kubery „Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony”. Autor wyjaśnia, dlaczego właśnie trwa najlepszy czas na zakładanie startupów, podpowiada, jak zdobyć klientów i w jaki sposób rozwijać biznes, by później ubiegać się o wsparcie inwestorów. Książkę można kupić z 20-procentową zniżką w ksiegarni OnePress na stronie www.pcformat.pl/u/2327
W koszyku należy wpisać kod PCJEDNOROZEC. Rabat jest ważny do 20.03.2016, obejmuje zniżkę tylko na książkę „Stwórz jednorożca” i nie łączy się z innymi promocjami.