Porządek w twoich e-mailach
Otwórz stronę www.poczta.interia.pl. Zaloguj się do swojego konta pocztowego, korzystając z pól E-mail i Hasło. Jeżeli nie posiadasz jeszcze skrzynki w portalu Interia, możesz ją założyć, klikając przycisk Załóż bezpłatne konto. Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest bardzo proste.
W głównym panelu konta pocztowego odszukaj i kliknij odnośnik Ustawienia. Następnie w sekcji Poczta kliknij odnośnik filtry. Na ekranie zobaczysz okno konfiguracyjne do tworzenia reguł pocztowych.
Łącznie w poczcie Interia możesz zdefiniować 10 filtrów. Aby rozpocząć tworzenie reguły, kliknij przycisk Dodaj nowy filtr. Zacznij od wpisania nazwy filtra, który właśnie zamierzasz utworzyć. Wprowadź ją w pole Wpisz nazwe.
Następnie musisz określić, dla jakiego typu wiadomości mają zostać zastosowane reguły i wykonywane akcje, które zaraz zaczniesz ustalać. Jeżeli e-mail ma spełniać wszystkie określone warunki, zaznacz Wiadomości, które spełniają wszystkie poniższe warunku.
Jeśli natomiast wystarczy ci spełnienie jednego z warunków, zaznacz: Wiadomości, które spełniają przynajmniej jeden poniższy warunek.
Teraz musisz określić kolejne warunki. Zaznacz opcję Kiedy pole "nadawca, gdy chcesz ustalić regułę dotyczącą nadawcy. Następnie z listy obok wybierz jeden z dostępnych warunków, np. zawiera jedno z wyrażeń,
Oznacza to, że akcja zostanie podjęta w przypadku każdej wiadomości zawierającej w polu nadawca fragment @pcformat,
w tym przykładzie wszystkie listy z domeny pcformat.pl.
Kolejne warunki kiedy pole "temat" i kiedy pole "do wiadomości"
wypełniasz w taki sam sposób jak w poprzednim kroku. Dotyczą one pola tematu listu i kopii. Oczywiście nie musisz zaznaczać i określać wszystkich reguł. Możesz pozostać przy jednej czy dwóch wybranych.