Proste planowanie
W płatnej wersji aplikacji dostępne są dodatkowe funkcje, m.in. dodawanie etykiet, załączanie plików do projektów czy korzystanie z szablonów, jednak opisywana w tym artykule bezpłatna wersja również ma wiele możliwości.
Wykonane zadania są nagradzane punktami tzw. Karmy. System pełni funkcję monitora wydajności – użytkownik otrzymuje punkty za zakończone projekty, co ułatwia mu realizowanie ustalonych celów. Aplikacja ma także rozbudowany system powiadomień i umożliwia synchronizację postępów między wieloma urządzeniami.
Aby utworzyć zadanie, kliknij w oknie głównym programu przycisk Dodaj zadanie. Następnie nadaj mu tytuł oraz ustaw datę wykonania projektu, korzystając z pola terminarza.
Termin możesz również ustawić w oknie tytułowym, wpisując go słownie po nazwie zadania, np. dodając tam w każdy piątek o 6 rano. Te słowa automatycznie zostaną wykorzystane do ustalenia, kiedy ma być realizowany wybrany projekt.
Każde zadanie może mieć ustawiony priorytet, czyli określoną ważność – od pierwszego do czwartego. Priorytet nadasz aktualnie tworzonemu projektowi za pomocą przycisku z chorągiewką. Możesz to zrobić także w oknie tytułowym, wpisując po nazwie zadania np. p1.
Kliknij przycisk ..., a następnie jedną z opcji widocznych po rozwinięciu listy, aby przesunąć zadanie w prawo lub w lewo. Rozwiązanie może być wykorzystane do porządkowania okna programu w przypadku większej liczby zadań.
Znajdująca się z lewej strony nazwy tworzonego zadania ikona służy do jego przesuwania w górę lub w dół względem pozostałych. Po wprowadzeniu potrzebnych modyfikacji utwórz zadanie, klikając Dodaj zadanie.
Dostęp do szybkiej edycji uzyskasz po najechaniu na nazwę zadania i naciśnięciu przycisku .... Rozwinięta lista umożliwia zmodyfikowanie daty, priorytetu, a także dodanie nowego zadania wyżej lub niżej.
Aby potwierdzić wykonanie zadania, kliknij ikonkę z symbolem kropki. Zostanie ono oznaczone jako zapisane i otrzymasz punkty Karmy. Ich liczba jest widoczna na górnym pasku funkcyjnym.