Prywatna przestrzeń w pececie
Jeśli sytuacja nie pozwala na rozdzielenie kont użytkowników, ale jednocześnie nie chcesz, by inni wiedzieli, nad jakimi dokumentami pracujesz, możesz wyłączyć funkcję, która rejestruje i wyświetla listę niedawno używanych plików w Eksploratorze Windows. W dowolnym oknie tego programu naciśnij Plik i wejdź do panelu Zmień opcje folderów i wyszukiwania.
W zakładce Ogólne znajdziesz sekcję Prywatność. Jeśli chcesz usunąć listę ostatnio używanych plików, kliknij Wyczyść. Aby zablokować zapisywanie nazw otwieranych dokumentów, odznacz obydwie widoczne w panelu opcje związane z szybkim dostępem. Następnie z listy Otwórz Eksploratora plików w wybierz Ten komputer.
Listy często używanych plików pojawiają się także po kliknięciu ikony aplikacji na pasku zadań pulpitu prawym klawiszem myszy. Chcąc wyłączyć tę funkcję, uruchom panel Ustawienia, naciśnij Personalizacja i przejdź do zakładki Start. Tam odznacz opcję Pokaż ostatnio otwierane elementy na listach szybkiego dostępu.
Podobny zabieg możesz wykonać w większości popularnych programów biurowych i multimedialnych. Na przykład w popularnym odtwarzaczu VLC Player rozwiń menu Plik, Otwórz ostatnie pliki i naciśnij Wyczyść. W programach pakietu MS Office funkcję wyłączania ostatnio uruchamianych plików znajdziesz w zakładce Zaawansowane panelu ustawień programu.