Lokalnie bezpieczniej
Jeżeli korzystasz z konta Microsoft do logowania do systemu, a zależy ci na maksymalnym bezpieczeństwie, zacznij korzystać z konta lokalnego. Stracisz możliwość używania niektórych funkcji, np. instalacji programów ze Sklepu, ale naszym zdaniem to niewielka cena za zwiększenie ochrony. Kliknij przycisk startowy, wybierz Ustawienia, a następnie grupę Konta. Przejdź do kategorii Twoje informacje i kliknij łącze Zamiast tego zaloguj się za pomocą konta lokalnego. Podaj hasło użytkownika i skonfiguruj nowe konto lokalne. Wyloguj się z systemu i zaloguj ponownie.
Zawsze instaluj aktualizacje
Choć na sposób instalowania aktualizacji w Windows 10 narzeka wiele osób, to w większości przypadków poprawki są wręcz niezbędne do bezpiecznej pracy z systemem. Dlatego po zakupie nowego komputera, po konfiguracji podstawowych ustawień i dostrojeniu parametrów związanych z bezpieczeństwem zaleca się przeprowadzić ręczną aktualizację Windowsa. Kliknij przycisk startowy, wybierz Ustawienia, a następnie grupę Aktualizacja i zabezpieczenia. Przejdź do sekcji Windows Update i kliknij przycisk Sprawdź aktualizacje. Jeżeli jakieś poprawki zostaną znalezione, natychmiast rozpocznie się ich pobieranie i instalacja. Może być również wymagany restart komputera. Po wgraniu nowego kodu ponownie uruchom wyszukiwanie. Powtarzaj tę procedurę, aż Windows poinformuje cię, że nie znalazł żadnych nowości (Urządzenie jest aktualne).
Wi-Fi dla znajomych
Czujnik Wi-Fi ma za zadanie usprawnić korzystanie z sieci bezprzewodowych. Jego działanie polega na tym, że jeżeli jakaś osoba jest na liście kontaktów użytkownika, będzie mogła automatycznie użyć jego łącza internetowego. Odpowiednie klucze zostaną przesłane do tej osoby bez wiedzy udostępniającego. Brzmi to groźnie, ale w rzeczywistości funkcja nie jest aż tak straszna, bo udostępniany jest na szczęście tylko dostęp do internetu, a nie do komputerów w sieci lokalnej. Najbezpieczniej jest jednak wyłączyć Czujnik Wi-Fi i nie ujawniać nikomu żadnych haseł. Poza tym należy wyłączyć automatyczne logowanie do otwartych punktów dostępowych. Aby to zrobić, otwórz główne okno ustawień, wybierz kategorię Sieć i Internet i sekcję Wi-Fi. Kliknij łącze Zarządzaj ustawieniami sieci Wi-Fi. Przesuń suwaki w sekcji Połącz z sugerowanymi otwartymi punktami dostępowymi oraz Nawiązuj połączenia z sieciami udostępnianymi przez moje kontakty do pozycji Wyłączone.