Przeglądanie i tworzenie
Aby utworzyć dokument PDF, przełącz się w tryb tworzenia, klikając zakładkę CREATE. Zawartość dwóch pierwszych sekcji, Modes i Zoom, pozostaje bez zmian (opisaliśmy ją w warsztacie „View/3D: przeglądanie”). W sekcji Create PDF znajdziesz ikony, którymi będziesz mógł utworzyć nowy dokument.
Pierwsza ikona otwiera standardowe okno dialogowe. Wskaż w nim dowolny plik, z jakiego chcesz utworzyć dokument PDF. Może to być np. dokument pakietu Office lub grafika.
Wybrany plik zostaje skonwertowany i wyświetlony w oknie programu Soda PDF. Teraz już wystarczy z menu FILE wybrać opcję Save As, nadać dokumentowi PDF nazwę i wskazać katalog docelowy, gdzie ma być zapisany.
Druga ikona From Clipboard tworzy pusty dokument i wkleja do niego aktualną zawartość schowka. Pozostaje wybrać z menu FILE opcję >Save As i zapisać dokument.
Ikona Combine Files uruchamia funkcję tworzenia dokumentu PDF przez łączenie różnych plików. W oknie otwierającym się po kliknięciu ikony możesz za pomocą przycisku Add Files wskazać pliki, z których chcesz utworzyć PDF. Przycisk Add Folder utworzy dokument PDF z zawartości wskazanego folderu. Ostatni przycisk – Add Opened Files – tworzy nowy dokument ze wszystkich aktualnie otwartych w tle plików PDF.
Obojętnie, z którego przycisku skorzystałeś, nazwy dodawanych plików wyświetlą się w ramce poniżej. Tutaj za pomocą strzałek możesz określić kolejność, w jakiej dokumenty będą ze sobą sklejone, możesz ograniczyć zakres stron (gdy dokument jest wielostronicowy) lub usunąć wybrany dokument albo wszystkie dokumenty z listy przyciskiem DELETE lub DELETE ALL.
Gdy wszystko będzie gotowe, kliknij przycisk COMBINE. Pliki zostaną połączone i wyświetlone w oknie głównym programu. Wybierz z menu FILE opcję Save As i zapisz dokument PDF na dysku.