Przyjazna siódemka
Dobre objaśnienie problemu to połowa sukcesu w jego rozwiązaniu. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym czy początkującym użytkownikiem Windows 7, najnowszy system Microsoftu oferuje narzędzie o nazwie Rejestrator problemów, które bardzo ułatwia znalezienie przyczyny problemu z komputerem, systemem czy programem. Dzięki Rejestratorowi łatwo wyjaśnisz problem serwisantowi.
Rozwiń menu Start i w polu tekstowym wpisz polecenie PSR. Następnie kliknij nazwę programu lub polecenie Zarejestruj kroki w celu odtworzenia problemu.
Na ekranie pojawi się wąskie okienko programu Rejestrator problemów. Zakładamy, że problem, który próbujesz rozwiązać, jest powtarzalny i mniej więcej pamiętasz, co robiłeś na komputerze w czasie jego wystąpienia. Kliknij przycisk Rozpocznij rejestrowanie, a następnie spróbuj powtórzyć czynności, które doprowadziły do pojawienia się błędu.
Gdy błąd się pojawi, przełącz się na okno Rejestrator problemów i kliknij przycisk Zatrzymaj rejestrowanie. Po krótkiej chwili zobaczysz okno Zapisywanie jako. Wybierz w nim docelowy folder dla zapisywanego pliku raportu. Plik ten jest zapisywany w formacie skompresowanym (popularny ZIP). Wewnątrz archiwum ZIP znajduje się plik typu MHTML (możesz go otworzyć np. za pomocą Internet Explorera), w którym zapisany jest każdy krok użytkownika wykonany w trakcie rejestracji.
Po przesłaniu takiego pliku np. administratorowi albo znajomemu informatykowi czy innemu specjaliście, który zaoferował ci pomoc w rozwiązaniu problemu, ustalenie przyczyny będzie dużo łatwiejsze.
Wygenerowany raport zawiera dokładne informacje, jakie aplikacje zostały uruchomione i jakie operacje (kliknięcia, przesunięcia myszką, wciśnięte klawisze klawiatury itp.) zostały wykonane przez użytkownika w momencie poprzedzającym wystąpienie błędu.