SoftwareSejf na hasła

    Sejf na hasła

    Strażnikami prywatności w sieci są hasła. Bronią dostępu już nie tylko do poczty czy transakcji bankowych, ale i Facebooka, chmury ze zdjęciami oraz innych usług. Program Dashlane uchroni cię przed zagubieniem w gąszczu haseł.

    Sejf na hasła

    W ostatnich latach hasła stały się głównym celem ataków cyberprzestępców. Korzystając z zaawansowanych technik, potrafią oni przełamać zabezpieczenia i wejść w posiadanie naszych poufnych danych. Spora część użytkowników sieci wydatnie im w tym pomaga, nie zdając sobie sprawy z tego, jak ważne jest tworzenie silnych haseł i niepowtarzanie tych samych szablonów przy każdej okazji wymyślania nowego klucza. Między innymi dlatego w Dashlane duży nacisk położono na edukację. W utworzonej bazie haseł program potrafi wyłapać powtarzające się, słabe bądź prawdopodobnie złamane już klucze oraz wspomóc tworzenie silnego hasła za pomocą wbudowanego generatora. Program Dashlane do pobrania TUTAJ

    Dzięki informacjom zgromadzonym w aplikacji samo logowanie do serwisów jest w pełni automatyczne, a wszystkie operacje odbywają się na dysku lokalnym, bez potrzeby wysyłania czegokolwiek do chmury.

    Instalacja programu Dashlane i tworzenie konta

    Podczas instalacji programu następuje jego integracja ze znalezionymi w systemie przeglądarkami internetowymi. Nie wszystkie jednak są wspierane. Nie obejdzie się też bez rejestracji konta, gdyż część zaawansowanych funkcji menedżera haseł jest opartych na chmurze. Na szczęście cały proces jest bardzo prosty i sprowadza się w zasadzie do kilku nieskomplikowanych czynności.

    Krok 1

    Po uruchomieniu pliku instalacyjnego zobaczysz na ekranie okno informacyjne. Do zainicjowania procesu instalacji wystarczy kliknięcie przycisku Install. Jeśli jednak chciałbyś wcześniej samodzielnie wybrać przeglądarkę, z którą aplikacja zostanie powiązana, naciśnij Custom. Okno przełączy się wówczas na widok trzech wspieranych, domyślnie aktywowanych przeglądarek. W celu wyłączenia z instalacji rozszerzeń do którejkolwiek z nich kliknij odpowiadającą jej ikonę, a następnie skorzystaj z przycisku Install.

    Obraz

    Krok 2

    Gdy tylko instalacja dobiegnie końca, wyświetli się niewielki panel logowania z dwoma przyciskami. Ponieważ nie masz jeszcze konta, wybierz opcję Create an account. Wywołasz w ten sposób okno z krótkim formularzem rejestracyjnym. Wpisz w jego pola adres swojej skrzynki pocztowej – Email, oraz wymyślone przez siebie hasło – Password. Podczas jego tworzenia pamiętaj o zachowaniu określonych reguł bezpieczeństwa. Ich lista – YOUR PASSWORD MUST HAVE – pojawi się w momencie rozpoczęcia wpisywania hasła. Na koniec zaakceptuj warunki korzystania z programu Dashlane i za pomocą przycisku Next przejdź dalej.

    Obraz

    Krok 3

    W kolejnym wyświetlonym oknie potwierdź swoje hasło, wpisując je ponownie w pole Confirm your password. Dla pewności możesz kliknąć ikonę z symbolem oka, która sprawi, że ukryte dotąd pod gwiazdkami znaki staną się widoczne. Koniecznie zapamiętaj swoje hasło! Do utworzenia konta zostało już tylko naciśnięcie przycisku Create your account.

    Obraz

    Krok 4

    Po pomyślnym utworzeniu konta i automatycznym zalogowaniu się na nie zobaczysz na ekranie krótką prezentację możliwości programu. Przewiń ją, klikając kilkakrotnie Next, by na koniec przyciskiem Start uruchomić główny panel aplikacji.

    Krok 5

    Pojawieniu się wspomnianego okna menedżera będzie towarzyszyć automatyczne wywołanie w aktywnej przeglądarce strony lub komunikatu (w zależności od rodzaju przeglądarki) sugerującej instalację niezbędnego rozszerzenia. W przypadku Google Chrome konieczne będzie kliknięcie wskazanego odsyłacza Install Extension, a następnie potwierdzenie dodania do przeglądarki wyświetlonego rozszerzenia kliknięciem w oknie Dodaj do Chrome przycisku Dodaj. Charakterystyczny przycisk, który pojawi się w górnym prawym rogu przeglądarki, oraz komunikat oznajmią zakończenie instalacji. Od tej chwili program jest gotowy do działania.

    Obraz
    Obraz
    Obraz

    Jak zarządzać hasłami za pomocą programu Dashlane

    Chociaż obsługa programu jest stosunkowo prosta, sporo zależy od przeglądarki internetowej, jakiej używasz. W przypadku Google Chrome, oprócz panelu głównego, masz również do dyspozycji menu szybkiego dostępu ukryte pod przyciskiem dodanym podczas instalacji do paska narzędziowego przeglądarki.

    Krok 1

    Po instalacji programu warto sprawdzić, które hasła zostały zaimportowane z używanej przeglądarki internetowej. W tym celu wywołaj panel rozszerzenia, klikając odpowiadający mu przycisk, po czym zainicjuj graficzną prezentację znajdujących się w nim opcji, naciskając Start. Po zakończeniu instalacji okno samo przełączy się na uproszczony widok zawartości sejfu. Aby przejść do któregoś z umieszczonych tu serwisów, logując się jednocześnie automatycznie na posiadanym w nim koncie, wystarczy naprowadzić kursor myszki na jego pozycję i skorzystać z przycisku ze strzałeczką w prawo.

    Obraz

    Krok 2

    Listę haseł możesz też przejrzeć bezpośrednio z głównego panelu aplikacji, wybierając z bocznego paska zakładkę Passwords. Podobnie jak wcześniej dostępne opcje powiązane z danym wpisem pojawią się po wskazaniu go kursorem myszy, np. pcformat.pl.

    Obraz

    Krok 3

    Nowe konta dodawane są do sejfu już w momencie ich tworzenia. Co istotne, podczas wypełniania formularzy rejestracyjnych program automatycznie podsuwa znane mu dane, którymi można szybko wypełnić brakujące pola. Na koniec pozwala zadecydować, czy faktycznie chcesz dodać hasło do wbudowanego menedżera, do jakiej kategorii zaliczyć przypisaną do niego stronę internetową oraz czy logowanie do tworzonego konta ma wymagać każdorazowego podania głównego hasła programu – Always require master password. O pomyślnym zapisaniu w bazie nowej pozycji poinformuje cię komunikat Your password has been saved to Dashlane, który pojawi się nad zasobnikiem systemowym.

    Obraz

    Krok 4

    Ciekawostką aplikacji Dashlane jest pulpit ochrony określający procentowo twój ogólny stopień bezpieczeństwa i sugerujący portale wymagające pilnej zmiany haseł. Znajdziesz go w głównym panelu aplikacji, w zakładce Security Dashboard. Zwróć szczególną uwagę na znajdującą się u dołu belkę DETAILED PASSWORD ANALYSIS. Po jej kliknięciu zobaczysz szczegółową analizę wszystkich zapisanych kont ze wskazaniem, jak bezpieczne jest każde z nich. Korzystając z opcji Change password, możesz w każdej chwili przejść do wskazanego serwisu, zalogować się i dokonać niezbędnych modyfikacji.

    Obraz
    Obraz

    Krok 5

    Szczególnie przydatny przy ustalaniu nowych haseł będzie wbudowany w program generator kluczy. Opcja skorzystania z niego pojawia się podczas uzupełniania formularza rejestracyjnego, w momencie postawienia kursora w polu hasła. Kliknięcie przycisku Generate Strong Password automatycznie wstawi tu wygenerowany losowo ciąg znaków. Warto jednak wiedzieć, że siłę takiego hasła możesz jeszcze wzmocnić. Wystarczy przejść do panelu rozszerzenia i w zakładce #a* określić, z jakich znaków ma się składać generowany klucz: (1), (2), oraz zwiększyć liczbę jego liter: (3). Wstawienie w pole hasła tak przygotowanej formuły, widocznej w podglądzie (4) to już kwestia jednego kliknięcia przycisku Fill.

    Obraz

    Wybrane dla Ciebie