Sieć bez granic
Uruchom przeglądarkę i w pasku adresowym wpisz adres IP swojego routera. Odszukaj opcje związane z UPnP i upewnij się, że włączona jest obsługa protokołu oraz możliwość modyfikacji ustawień przez
użytkownika.
Odszukaj też ustawienia związane z przekierowaniem portów. Będzie to na przykład lista Przekierowanie pojedynczego portu oraz druga lista Przekierowanie zespołu portów. Upewnij się, że są puste.
Przejdź też do ustawień dysku NAS, do sekcji Usługa MyCloudNAS. Kliknij w niej Automatyczna konfiguracja routera. Pojawi się tabelka z usługami oraz ich stanem. W naszym przykładzie problem powoduje usługa FTP (działająca na porcie 20. i 21.) (1), a także serwer WWW (korzystający z portu 80.) (2). W tym przypadku problem leży nie w sieci użytkownika, lecz jego źródłem jest Neostrada.
W interfejsie konfiguracyjnym dysku NAS ponownie przejdź do Usługa MyCloudNAS i kliknij Konfiguracja MyCloudNAS. Przejdź do zakładki PUBLIKOWANIE USŁUG.
Wśród usług, które są dostępne zdalnie, możesz zaznaczyć takie, które będą traktowane jako prywatne. Zaznacz pola wyboru przy odpowiednich usługach.
Usługi prywatne będą wymagały specjalnego kodu dostępu. Zatem w polu Ustal MyCloudNAS Access Code wpisz wymyślony kod dostępu (zabezpieczenie).
Musisz też stworzyć listę osób, które będą mogły posługiwać się kodem dostępu. Kliknij Dodaj użytkowników, a potem przy nazwie odpowiedniego użytkownika zaznacz pole Strona MyCloudNAS Kliknij przycisk DODAJ.
Na samym dole strony z konfiguracją MyCloudNAS kliknij ZAPISZ.