Skuteczna sprzedaż
- Nakłanianie do wysłania przedmiotu, zanim otrzymasz zapłatę. Oszuści zwykle powołują się na zdarzenie losowe, w związku z którym muszą otrzymać kupiony przedmiot bardzo szybko. Oświadczają, że zrobili już przelew (który dojdzie następnego dnia) i proszą o natychmiastową wysyłkę. Zwykle podpierają się dużą liczbą pozytywnych komentarzy oraz elektronicznym potwierdzeniem przelewu. Niestety, taki dokument można bardzo łatwo sfałszować. Co więcej, w sporej liczbie banków fałszerstwo nie jest nawet konieczne, gdyż wystarczy złożyć dyspozycję przelewu, wygenerować potwierdzenie, a następnie odwołać ją, zanim pieniądze wyjdą z banku. Wiele osób łapie się na takie potwierdzenia.
By ustrzec się tego typu problemów, należy po prostu twardo trzymać się zasady: przesyłkę wysyłam po otrzymaniu płatności. - Nieuczciwy kupujący odbiera przesyłkę z zakupionym przedmiotem w stanie idealnym, a mimo to twierdzi, że zawartość była zniszczona lub niezgodna z opisem. Następnie nazywa sprzedającego złodziejem i grozi mu policją, żądając natychmiastowego zwrotu pieniędzy. Niektórzy nabywcy mogą stosować metodę „na litość”. Wówczas kupujący wypłakuje się, jak bardzo został przez sprzedającego skrzywdzony, licząc na to, że ten, czując się niekomfortowo, sam zaproponuje rekompensatę.
- Rada jest prosta: umieść w aukcji zapis, że jakiekolwiek reklamacje będą rozpatrywane dopiero po przesłaniu protokołu otwarcia przesyłki w obecności doręczyciela lub pracownika poczty.
Aby uniknąć kłopotów z odbiorem osobistym, należy jasno sprecyzować, że odbiór osobisty to nie dowóz i możliwy jest wyłącznie w twojej okolicy w konkretnych godzinach. Umożliwi to uniknięcie problemów z osobami, które przychodzą bez zapowiedzi w środku nocy lub chcą się koniecznie umówić na drugim końcu miasta. - Niektórzy kupujący po 8–9 dniach od otrzymania przesyłki wysyłają e-mail, że na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej odstępują od umowy, odsyłają towar i żądają zwrotu pieniędzy. Jest to notoryczne w wypadku, gdy towarem był program, którego klucz rejestracyjny kupujący już spisał, lub sukienka, która po balu nie jest już potrzebna. Rozwiązaniem jest pouczenie kupującego, że jesteś osobą prywatną, sprzedaż miała charakter okazjonalny i wymieniona ustawa ciebie nie dotyczy, gdyż nie jesteś przedsiębiorstwem, o którym mowa w art. 1. ust. 1 tejże ustawy.
Wejdź na stronę www.allegro.pl. Na stronie głównej serwisu kliknij zakładkę sprzedaj. Zaloguj się na swoje konto w serwisie Allegro.
Wybierz format oferty (aukcja lub Kup teraz) i kategorię. Tę ostatnią możesz odszukać po wpisaniu w pole Kategoria, odpowiednich słów kluczowych i kliknięciu Znajdź kategorię lub ręcznie z listy, np. Gry na konsole. Kliknij przycisk Dalej.
W polu Tytuł wpisz teraz nazwę. Kliknij przycisk Weź opis i parametry z Katalogu, aby pobrać z serwera Allegro gotowy opis i zdjęcia przeciętnej sztuki przedmiotu. Określ w odpowiednich rubrykach parametry przedmiotu: czy jest nowy, czy ma nienaruszone oryginalne opakowanie, a w przypadku programów komputerowych dodatkowo wersję językową oraz typ odbiorcy, np. Dla młodzieży.
Przygotuj szczegółowy opis, korzystając z zakładki Edytor wizualny. Edytora wizualnego używa się tak samo jak edytora tekstów. Dodaj własne fotografie przedmiotu, klikając przycisk Dodaj własne.
Określ cenę oraz liczbę sprzedawanych sztuk oraz czas trwania aukcji, np. 10 dni. Podaj lokalizację przedmiotu i wskaż kupującego jako osobę pokrywającą koszty doręczenia przedmiotu.
W sekcji Sposób i koszt dostawy zaznacz oferowane sposoby dostawy i ich koszty.
Wskaż akceptowane formy płatności i ewentualnie dodaj notkę w polu Dodatkowe informacje. Ze względów bezpieczeństwa lepiej nie podawać publicznie własnego konta.
Kliknij Dalej, żeby zobaczyć podgląd przyszłej aukcji. Jeżeli wszystko się zgadza, kliknij Wystaw przedmiot, aby wystawić ją w serwisie.