BLIK
To nowoczesny mobilny system płatności stworzony w 2013 roku przez sześć najnowocześniejszych banków w Polsce. Aktualnie jest dostępny dla klientów Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Orange Finanse, Getin Banku i T-Mobile Usługi Bankowe.
PŁATNOŚCI BLIKIEM
Aby skorzystać z tej formy płatności, potrzebujesz aplikacji mobilnej twojego banku na smartfonie (pod warunkiem posiadania konta w jednym z ww. banków). Do obsługi transakcji niezbędne jest połączenie z internetem. Przed rozpoczęciem płatności warto zapytać sprzedawcę, czy w danym sklepie obsługiwana jest ta forma płatności.
Uruchom aplikację banku, np. IKO, i zaloguj się, podając swoje dane (login lub numer klienta, hasło lub PIN). W niektórych aplikacjach po wcześniejszym ich skonfigurowaniu do wygenerowania kodu BLIK nie jest wymagane logowanie. Następnie odszukaj na ekranie głównym ikonę BLIK, aby wygenerować sześciocyfrowy kod. Będzie on ważny dwie minuty, po upływie tego czasu będziesz mógł wygenerować nową kombinację cyfr.
Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić Blikiem (lub wybierz tę formę płatności w internecie) i wprowadź wygenerowany kod, na terminalu płatniczym lub w okienku płatności w internecie, a następnie potwierdź transakcję na smartfonie. Po poprawnym wprowadzeniu danych twoje zakupy zostaną opłacone z konta bankowego, dla którego skonfigurowałeś aplikację.
WYPŁATY Z BANKOMATU
Aby skorzystać z bankomatu, nie potrzebujesz karty płatniczej. Wystarczy na ekranie urządzenia wybrać opcję wypłaty poprzez BLIK, a następnie wygenerować kod w aplikacji mobilnej i wprowadzić go na klawiaturze bankomatu. Po wpisaniu ciągu cyfr zostaniesz poproszony o autoryzację i potwierdzenie operacji na ekranie smartfona. Po jej zatwierdzeniu nastąpi wypłata określonej wcześniej kwoty w gotówce.