A A A

Sprzedaż online

PC Format 3/2009
Duży sklep internetowy to w znacznym stopniu zautomatyzowany organizm, w którego działaniu ogromną rolę pełnią systemy informatyczne. Nadal jednak do pewnych czynności potrzebny jest człowiek i ludzkie podejście.

Zakupy w internecie są bezpieczne

Tomasz Bator
Wiceprezes zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w Agito SA, oferującym m.in. komputery, sprzęt RTV i AGD.

PC Format: Choć nie wszyscy klienci o tym wiedzą, towar zakupiony w internecie można zwrócić w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Czy dużo jest takich zwrotów?
Tomasz Bator: Klienci, mając ten przywilej, postrzegają zakupy w internecie jako naprawdę bardzo bezpieczne. Produkt można sprawdzić w domowych warunkach – rozpakować i uruchomić – a następnie zwrócić do sklepu. Nasi klienci rzadko korzystają z tego prawa. W okresie poprzedzającym ubiegłe święta na 30 tys. zamówień mieliśmy zaledwie około 80 zwrotów.

PCF: Co sklep robi ze zwróconymi w ten sposób produktami?
TB: Trafiają na aukcje internetowe Allegro, gdzie sklep ma własne konto o nazwie Agito_pl_wyprz. Tam są opisane jako produkty używane i mogą zostać zakupione przez uczestników aukcji po atrakcyjnych cenach. Na Allegro sprzedajemy także nieużywane, ale troszkę starsze produkty, które np. długo leżą w magazynie. Te towary oferujemy za pośrednictwem konta Agito_pl.

PCF: Jakie produkty najlepiej sprzedają się w sklepie Agito?
TB: Obroty sklepu są w miarę równo podzielone między cztery rodzaje produktów: AGD, RTV, komputery oraz elektronikę użytkową. Ale obowiązuje zasada, jak wszędzie w handlu, że około 80 proc. obrotów sklepu jest generowane przez zaledwie 20 proc. produktów – tych, które sprzedają się najczęściej. Do tej grupy należą obecnie telewizory i laptopy. O te cieszące się największą popularnością urządzenia handlowcy muszą szczególnie dbać – ręcznie sterują cenami, promocjami i zakupami. Ofertą pozostałych produktów, generujących tylko 20 proc. obrotów, rządzą automaty, ale staramy się, by były w niej jak najciekawsze urządzenia.

PCF: Niektórzy klienci chcieliby odbierać towar osobiście. Czy Agito.pl im to umożliwia?
TB: Kiedyś była taka możliwość – produkty można było odebrać w naszym warszawskim biurze. Zrezygnowaliśmy z tego, ale niewykluczone, że w najbliższym czasie znowu uruchomimy odbiór osobisty. Może niekoniecznie w Warszawie, raczej gdzieś na Śląsku – proszę pamiętać, że nasz magazyn znajduje się w Chorzowie.

PCF: Dziękujemy za rozmowę.


Tagi: internet firma
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto