Szybsza grafika za darmo
Zwiększ częstotliwości układu graficznego i pamięci (wszystkimi suwakami) o 10 MHz. Po ustawieniu odpowiednich wartości kliknij Apply na dole okienka dialogowego.
Karta po podkręceniu może wydzielać więcej ciepła, a także pracować niestabilnie, dlatego ważne jest monitorowanie jej stabilności. Uruchom więc grę 3D (im bardziej obciążająca, tym lepiej), może to być także test 3DMark06.
Jeśli po kilkunastu minutach wyświetlania grafiki nie dostrzegasz błędów w obrazie, ponownie zwiększ częstotliwości o 10 MHz (jak w kroku 1). Gdy tylko pojawią się błędy (kolorowe plamy), zmniejsz jedną z częstotliwości do poprzedniej, poprawnej wartości. Jeżeli nie wiesz, który z tych elementów może być przyczyną błędów obrazu, zmniejsz częstotliwość pamięci o 10 MHz.
Teraz zmieniaj już tylko częstotliwość elementu, który okazał się bardziej niezawodny (zwykle układ graficzny), pozostawiając stałą częstotliwość drugiego elementu. Zwiększ częstotliwość układu o 10 MHz i zapisz zmiany.
Ponownie sprawdź na grze lub benchmarku 3DMark06, czy nie ma błędów obrazu.
Jeżeli zobaczysz błędy w obrazie, zmniejsz częstotliwość o 10 MHz, czyli do ostatniej stabilnej wartości.
Gdy ustawisz już najwyższe stabilne taktowanie dla układu graficznego i pamięci, przetestuj kartę. Po prostu pograj przez kilka godzin. Jeśli błędy wystąpią, obniż taktowanie układu graficznego i pamięci o 5–10 MHz.