Szybszy dostęp
Domyślnym sposobem organizowania zakładek w IE jest korzystanie z Menedżera. Aby się do niego dostać, kliknij ikonę Ulubionych w IE. Klikając niewielką strzałkę obok przycisku Dodaj do ulubionych, rozwiń menu kontekstowe i wybierz z niego polecenie Organizuj ulubione.
Korzystając z przycisku stworzysz w strukturze Ulubionych nowy katalog. Możesz nadać mu dowolną nazwę, najlepiej związaną tematycznie ze stronami, które się w nim znajdą, i przenieść do niego część adresów. Aby przemieścić link, możesz przeciągnąć go myszą. Ewentualnie zaznacz go, kliknij przycisk Przenieś i wskaż katalog docelowy. Jeżeli chcesz zmienić nazwę zakładki, użyj przycisku Zmień nazwę.
Aby stworzyć kopię zapisanych adresów, bądź wczytać zestaw linków z pliku, użyj funkcji importu i eksportu. Kliknij ikonę Ulubionych na pasku przeglądarki, rozwiń menu Dodaj do ulubionych i kliknij polecenie Importuj i eksportuj.
Wybierz opcję Eksportuj do pliku i kliknij Dalej. Zaznacz, które obiekty chcesz umieścić w kopii, np. Ulubione, i kliknij Dalej. Następnie wskaż katalogi i ponownie kliknij Dalej. Korzystając z pola tekstowego, wskaż katalog docelowy, w którym umieścisz kopię zapasową, nazwij plik i kliknij Eksportuj.
Wszystkie adresy zakładek zapisane są w postaci plików na twardym dysku w katalogu użytkownika. Wygodnie byłoby więc zarządzać nimi za pomocą standardowych funkcji Eksploratora plików. Szybkie dostanie się do tych plików jest jednak nie lada sztuką. Aby to zrobić, kliknij ikonę ulubionych, rozwiń menu Dodaj do ulubionych, wciśnij klawisz Shift i dopiero teraz kliknij opcję Organizuj ulubione.
Zamiast domyślnego menedżera pojawi się okno Eksploratora z katalogiem zawierającym Ulubione – pliki możesz np. kopiować.