Trójwymiarowe animacje
Umieść na scenie wybraną postać aktora (patrz krok 7 pierwszego warsztatu) – postać wyświetli się na scenie. Kliknij zakładkę Head widoczną na górnym pasku, po czym otwórz widoczną w lewym zasobniku zakładkę Custom i dwukrotnym kliknięciem wybierz wcześniej utworzoną głowę. Zostanie ona dodana do postaci. Karnacja zostanie dopasowana do koloru skóry głowy. Na tym etapie możesz również zmienić wygląd oczu postaci.
Wybierz funkcję Faces. Twarz postaci możesz dowolnie modyfikować – służą do tego ikony widoczne na prawym pasku Modify. Gdy wybierzesz jedną z nich, np. Nose – nos, za pomocą suwaków poniżej będziesz mógł zmieniać jej wygląd, a efekty będą od razu widoczne na podglądzie obok. W ten sam sposób zmodyfikuj pozostałe części twarzy.
Kliknij ponownie zakładkę trybu Actor. Funkcje dostępne poniżej pozwalają zmieniać poszczególne fragmenty postaci: Hair – fryzurę, Upper Body – górną część ciała, Lower Body – dolną część ciała, Gloves – dłonie, Shoes – buty, Accessories – dodatki i Skin – kolor skóry. Pamiętaj, aby od czasu do czasu zapisać pracę.
Kliknij zakładkę trybu Animation, po czym użyj przycisku Motion. Z zasobnika wybierz dwukrotnym kliknięciem jedną z dostępnych animacji, a postać zostanie wprawiona w ruch. Za pomocą widocznego poniżej podglądu panelu sterowania możesz odtwarzać przygotowywaną animację. W zakładkach Facial Animation i Hands znajdziesz przykładowe animacje twarzy i rąk, które również możesz dodać do tworzonej postaci.
Za pomocą trybu Set dodasz do sceny tła, efekty wizualne i dodatkowe elementy, tj. drzewa, trawę, niebo itd. Gdy animacja będzie gotowa, wyeksportuj ją do pliku wideo. Kliknij w tym celu zakładkę Export a następnie przycisk Video. W zasobniku po prawej stronie, w sekcji Format, z rozwijanej listy wybierz format wyjściowy, np. AVI, oraz określ parametry obrazu i dźwięku, m.in. rozdzielczość czy ilość klatek na sekundę. Gdy wszystko będzie gotowe, kliknij przycisk Export. W standardowym oknie dialogowym Zapisywanie jako wskaż katalog docelowy, nadaj plikowi wideo nazwę i kliknij Zapisz. Proces renderowania animacji zostanie uruchomiony.