UFO nad twoim domem
Kliknij Movie Klip Editor i z rozwiniętej listy wybierz 3D View. Zaznacz kamerę Camera, klikając na niej lewym przyciskiem myszki, a następnie przejdź do zakładki Object Constraints. Kliknij teraz przycisk Add Constraint i z rozwiniętej palety wybierz Camera Solver.
W wirtualnej przestrzeni 3D pojawią się punkty, które przejęły cechy markerów z filmu. Jeśli odtworzysz teraz animację przyciskiem Play, zauważysz, że wirtualna kamera odwzorowuje ruchy aparatu, jakie poczynione zostały podczas nagrywania sekwencji.
Przejdź do widoku z kamery, naciskając przycisk [0] na klawiaturze numerycznej. Naprowadź kursor na górną linię rozdzielającą okno podglądu od menu głównego i gdy kursor się zmieni, naciśnij prawy przycisk myszki. Z otwartego menu wybierz Split Area.
Przesuń linię rozdzielającą okna, tak by znajdowała się mniej więcej na środku. Teraz w lewym oknie kliknij przycisk 3D View i z otwartego menu wybierz Movie Clip Editor. Kliknij przycisk Set as Background w sekcji Clip, a w widoku wirtualnej kamery pojawi się sekwencja wideo.
Jeśli naciśniesz przycisk Play, zobaczysz, że domyślny sześcian porusza się tak, jakby stanowił część nagranego filmu. Zatrzymaj odtwarzanie animacji, klikając Pauza. Ponieważ domyślny sześcian nie jest ci potrzebny, zaznacz go, klikając na nim prawym przyciskiem myszki, a następnie naciśnij klawisz [Delete]. Kiedy pojawi się okienko potwierdzenia, kliknij Delete.
Naprowadź kursor na linię rozdzielającą dwa okna widokowe i gdy się zmieni, naciśnij prawy przycisk myszki. Z otwartego menu wybierz Join Area. Następnie przesuń kursor w stronę lewego okna i naciśnij lewy przycisk myszki. Okno widoku 3D zajmie całą przestrzeń roboczą.
Z menu głównego wybierz File, a następnie Append. W nowym oknie kliknij UFO.blend i przejdź do katalogu Object, a nastepnie kliknij UFO. Naciśnij przycisk Link/Append from Library w prawym górnym rogu. Statek obcych zostanie dodany do animacji.
Korzystając z modyfikatorów przemieszczenia, obrotu i skalowania, ustaw wczytany obiekt, by znajdował się nad dachem domu. Kliknij przycisk 3D View i z rozwiniętej palety wybierz Movie Clip Editor. Naciśnij przycisk Setup Tracikng Scene w sekcji Clip. Nagrany film będzie stanowił osobną warstwę widoczną w czasie renderingu. Ponadto zostanie automatycznie utworzona kompozycja w systemie węzłów, łącząca obiekt wirtualny z filmem.
Przejdź do okna widokowego, naciskając Movie Clip Editor, i wybierz 3D View. W oknie widokowym skasuj utworzoną płaszczyznę. Możesz wykonać próbny rendering, naciskając klawisz [F12] na klawiaturze. Efekt na razie nie wygląda zbyt realistycznie – w statku obcych nie ma żadnych odbić. Tworzeniem animacji samego statku kosmicznego zajmiemy się w następnym odcinku.