UFO urzeczywistnione
Dużo darmowych map znajdziesz na stronie www.openfootage.net. Proponujemy pobrać mapę o niskiej rozdzielczości, nazwaną HDRI 360 Czech republic. Cechuje się ona otoczeniem zbliżonym do zarejestrowanego na filmie, a także podobnym oświetleniem. Do ideału wiele jej brakuje, jednak z uwagi na duży stopień rozmycia odbić na powierzchni statku obcych różnice nie będą dostrzegalne.
Po zapisaniu pliku na dysku twardym rozpakuj zawartość archiwum do katalogu, w którym przechowujesz tekstury używane w Blenderze. Przejdź do Blendera. W prawym panelu wybierz zakładkę z szachownicą. Poniżej kliknij ikonę z kulą ziemską, a następnie przycisk New.
Kliknij Type: Clouds i z rozwiniętej palety wybierz opcję Image or Movie. Teraz kliknij Open i w oknie, które się otworzy, wskaż niedawno rozpakowany plik graficzny. Kliknij Open Image.
W prawym panelu zaznacz opcję World. Przejdź na dół i w sekcji Infulence odznacz funkcję Blend, a zaznacz Horizon. Przejdź teraz do zakładki z kulą ziemską. Zaznacz funkcję Real Sky, a później Ambient Occlusion oraz Environmental Lightning.
Przejdź do zakładki z aparatem fotograficznym. W oknie węzłów zaznacz opcję Backdrop. Teraz z menu edytora węzłów wybierz Add,Output i Viewer. Połącz kolejnym węzłem funkcję Image okienka AlphaOver z funkcją Image z okienka Viewer. Dzięki temu zabiegowi będzie się pojawiał w tle edytora węzłów podgląd wyrenderowanej kompozycji. Aby ją zobaczyć, kliknij przycisk Image w sekcji Render. Aby po wyrenderowaniu ilustracji powrócić do edytora nodów, naciśnij klawisz [Esc].