Uniwersalne aplikacje
Narzędzie do skanowania nie jest domyślnie umieszczone na ekranie startowym, więc trzeba je do niego dodać, bądź uruchamiać program bezpośrednio z listy zainstalowanych aplikacji. Przełącz się do widoku ekranu startowego, przesuń kursor do dolnej krawędzi i kliknij Wszystkie aplikacje. Jeżeli masz zainstalowane dużo programów, może być ci trudno zlokalizować konkretną ikonę, dlatego rozwiń listę kategorii w lewym górnym rogu i ustaw opcję według nazw.
Programy Windows 8 zostaną umieszczone na początku listy w porządku alfabetycznym. Odszukaj narzędzie o nazwie Skanowanie. Jeżeli zamierzasz używać aplikacji sporadycznie, możesz pozostawić ją na liście programów i po prostu kliknąć reprezentujący narzędzie kafelek. Osoby, którym będzie ono potrzebne częściej, mogą dodać program do ekranu startowego lub paska narzędzi w widoku pulpitu. Wystarczy kliknąć kafelek prawym przyciskiem myszy i wybrać Przypnij do ekranu startowego lub Przypnij do paska zadań.
Upewnij się, że skaner, którego używasz, został prawidłowo zidentyfikowany. Poniżej, na liście Typ pliku, ustaw format, w którym chcesz zapisać zeskanowany dokument. Może on przyjąć postać pliku graficznego, np. PNG czy TIFF, albo pliku PDF.
Domyślnie skanowane obiekty zapisywane są w systemowym katalogu z obrazami, ale to raczej niewygodne ustawienie. Kliknij łącze Pokaż więcej i pole Skany. Wybierz katalog, w którym będą umieszczane skany, i kliknij przycisk Wybierz ten folder. Zamknij okno, klikając OK.
Zwróć uwagę, że masz jeszcze możliwość zmiany trybu odczytu koloru oraz rozdzielczości skanowania. Służą do tego listy Tryb kolorów oraz Rozdzielczość. Aby uzyskać jedynie podgląd skanowanego pliku, kliknij Przegląd. Aby rozpocząć skanowanie, kliknij Skanuj.