Wirtualne studio 3D
Z rozwijanej listy Face List wybierz jeden z modeli głowy, np. Male. Po wybraniu modelu wyświetli się nad listą trójwymiarowy podgląd twarzy ze wstępnie nałożoną fotografią.
Przejdź do głównego obszaru edycji, gdzie jest wyświetlone zdjęcie twarzy. Za pomocą niebieskiej ramki musisz oznaczyć obrys owalu twarzy. Gdy naprowadzisz kursor myszki na niebieską linię, zmieni się on w krzyżyk. Kliknij lewy przycisk i nie puszczając, poruszaj myszką. W ten sposób możesz przemieszczać ramkę.
Gdy naprowadzisz kursor na jeden z białych punktów widocznych np. na narożnikach ramki, kursor może się zmienić w okrągłą strzałkę – służącą do obracania ramki, w strzałkę w kwadracie – służącą do zmniejszania lub powiększania ramki, lub w podwójną strzałkę – służącą do regulacji szerokości lub wysokości ramki.
Na tym etapie drogą eksperymentów musisz obrysować owal twarzy tak, aby na podglądzie pokrywała się z trójwymiarowym modelem głowy. Gdy to zrobisz, kliknij Next.
W kolejnym kroku możesz zmienić ustawienie trójwymiarowego modelu głowy względem załadowanego zdjęcia twarzy. Opcja ta jest przydatna w przypadku, gdy osoba, której twarzy używasz, nie była sfotografowana dokładnie en face. Przyciski widoczne pod zdjęciem służą kolejno do: Home – resetowania pozycji i konta trójwymiarowego obrysu, Zoom – zmiany skali obrysu, Pan – przemieszczania obrysu, Rotate X-Y – obracania obrysu w płaszczyźnie, Roll X-Y – obracania obrysu w przestrzeni. W oknie 3D Preview cały czas masz dostęp do podglądu trójwymiarowego modelu głowy. Gdy ustawisz odpowiednio obrys, kliknij przycisk Next.
W kolejnym etapie musisz określić położenie poszczególnych elementów twarzy, tj. oczu, nosa, ust i brwi, oraz dokładnie obrysować owal twarzy. Masz tutaj dostępne dwa przyciski. Pierwszy, Zoom, powiększa lub zmniejsza wybrany element, a drugi, Pan, pozwala przemieszczać zaznaczony element twarzy.
Edytujesz twarz en face oraz z profilu. Aby zmienić widok, zaznacz jedną z opcji widocznych w górnej części okna. Możesz też zaznaczyć opcję Mirror, która symetrycznie rozmieści poszczególne elementy twarzy. Dokonując zmian, cały czas obserwuj, jak zmienia się twarz na trójwymiarowym podglądzie.
Po zakończeniu kliknij przycisk OK. Wyświetli się okno informujące, że za chwilę rozpocznie się nieodwracalny proces generowania modelu głowy. Nie będzie możliwe wprowadzenie ewentualnych poprawek. Jeśli jesteś zadowolony z efektu końcowego, kliknij OK. Wyświetli się standardowe okno Zapisywanie jako. Nadaj modelowi nazwę i kliknij Zapisz. Model zostaje dodany do zasobnika widocznego w lewej części okna głównego.