Wygodne zakładki
Teraz między dokumentami pakietu Office możesz nawigować tak, jak między otwartymi stronami WWW za pomocą zakładek. Pomoże ci w tym darmowy dodatek Office Tab zamieszczony na naszej płycie.
Praca z dokumentami Office, z których każdy otwiera się w osobnym oknie, nie jest łatwa. Wystarczy kilka arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji i tekstów, by na pasku zadań Windows zabrakło miejsca. Dzięki aplikacji Office Tab Free Edition otwieranie nawet kilkunastu dokumentów naraz nie wprowadzi chaosu do paska zadań. Wszystkie otwarte dokumenty zostaną wyświetlone w postaci zakładek wewnątrz aplikacji Office.
Instalacja i konfiguracja programu Office Tab Free Edition
Instalacja Office Tab Free Edition (program można pobrać z serwisu PC Format Programy) jest konwencjonalna i prosta. Należy pamiętać, aby przed jej rozpoczęciem zamknąć i zapisać wszystkie otwarte dokumenty z pakietu Office.
Krok 1
Podczas instalacji możesz wybrać, jakie dokumenty będą otwierane w postaci osobnych zakładek: PowerPoint, Word i Excel. Pod koniec instalacji pojawi się okno z zaznaczoną opcją Edit setting, która automatycznie wywoła okno konfiguracji programu. Kliknij przycisk Zakończ.
Krok 2
W oknie ustawień znajdują się cztery karty. Trzy dotyczą ustawień poszczególnych składników pakietu MS Office – Excela, Worda oraz Power Pointa. Zawartość każdej karty wygląda niemal tak samo, a poszczególne funkcje różnią się kilkoma szczegółami. W opisie skupimy się na zakładce edytora tekstu Tabs for Word.
Krok 3
W karcie ustawień dotyczącej dokumentów Word możesz włączyć lub wyłączyć główną funkcję Enable Tabs for Word (podobnie jak w przypadku pozostałych dwóch typów dokumentów). W sekcji General ustawisz podstawowe funkcje:
Double-click left button on the tab to close tab, Click middle mouse button to close tab – sposób wyłączania istniejących zakładek,
Double click tab bar to create a new document – sposób tworzenia nowych zakładek,
Drag and drop the tab– funkcja przeciągania zakładek,
Using Bold font to indicate current tab – pogrubienie czcionki aktywnej zakładki,
Warning me when close all tabs – ostrzeżenie o zamknięciu wszystkich zakładek.
Krok 4
Kolejna opcja Hide tab bar when there is one tab ukrywa pasek zakładek wtedy, gdy otwarty jest tylko jeden dokument. Natomiast ostatnie dwie opcje dotyczą wyświetlania paska zakładek w różnych wersjach pakietu Office.
Krok 5
W sekcji Shortcut możesz ustawić skróty klawiszowe, natomiast w sekcji Position ustawisz umiejscowienie paska zakładek – na dole lub na górze.
Krok 6
Kliknij zakładkę Style & Color. Daje ona możliwość ustawienia stylu zakładek – sekcja Tab style, ich rozmiaru – Tab Layout, rozmiaru i stylu czcionki Tab Font, jak również kolorystyki zakładek – Tab Color.
Krok 7
Podobne ustawienia możesz znaleźć w kartach dotyczących dokumentów PowerPointa oraz Excela. Wszystkie zmiany możesz zapisać w osobnym pliku za pomocą funkcji Backup. Aby wprowadzić wszystkie ustawienia w życie, kliknij przycisk OK, a następnie zamknij oraz uruchom ponownie otwarte wcześniej dokumenty Office’a.
Łatwiejsza praca w Office z nowymi zakładkami
Największą zaletą dodatku Office Tab Free Edition jest jego prostota i minimalizm. Nie wpływa on na wygląd okna dokumentów pakietu, nie zmienia żadnych funkcji.
Krok 1
Teraz, po otwarciu np. kilku dokumentów tekstowych, wszystkie pokażą się w jednym oknie w postaci zakładek, między którymi będziesz mógł bardzo wygodnie i łatwo nawigować.
Krok 2
Od tej chwili możesz w jednym oknie otwierać kilka dokumentów, a powstałe zakładki dowolnie przesuwać.
Krok 3
Przeglądanie treści i edycja dokumentów jest teraz o wiele szybsza i łatwiejsza. Ponadto po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na zakładce możesz skorzystać z kilku dodatkowych opcji.
Krok 4
Możesz otworzyć nowy dokument, zamknąć wszystkie dokumenty, zamknąć tylko wybrany albo wszystkie oprócz wybranego, jak również zapisać dotychczasowe efekty pracy.