Z kamerą wśród pecetów
Uruchom Windows Movie Maker, wybierając z menu Start odpowiedni skrót, tj. Windows Movie Maker. Zakładamy, że kamera została już wcześniej podłączona do komputera.
W oknie programu, z listy zadań wyświetlanej po lewej stronie wybierz Przechwyć z urządzenia wideo.
Pojawi się okno kreatora przechwytywania wideo. W sekcji Dostępne urządzenia wybierz odpowiednie urządzenie. Jeżeli korzystasz z kamery analogowej podłączonej do tunera TV, wybierz ikonę tunera – w naszym przykładzie było to urządzenie ATI T200 AVStre..., a następnie w dolnej części okna rozwiń listę Źródło wejścia wideo i w zależności od tego, czy kamera jest podłączona do gniazda typu cinch, czy S-Video, wybierz odpowiednio Kompozytowe lub SVideo. Ponadto upewnij się, że z listy Urządzenie audio jest wybrana właściwa karta dźwiękowa, a na liście Źródło wejścia audio jest wybrane Wejście liniowe. Kliknij Dalej.
W przypadku kamery cyfrowej wybierz odpowiednią ikonę – w naszym przykładzie Sony Digital Imaging Video2 i kliknij Dalej.
W kolejnym etapie kreatora wprowadź nazwę pliku projektu dla przechwyconych klipów. Miejsce zapisu możesz pozostawić bez zmian. Kliknij Dalej.
Ponieważ będziesz edytował zgrany materiał na komputerze, pozostaw domyślnie zaznaczoną opcję Najlepsza jakość odtwarzania dla mojego komputera i kliknij Dalej.
Możesz już rozpocząć przechwytywanie z kreatora. Kliknij Rozpocznij przechwytywanie, by przegrać materiał z taśmy kamery. Gdy skończysz, kliknij Zatrzymaj przechwytywanie. Upewnij się, że jest zaznaczone pole Utwórz klipy po zakończeniu pracy kreatora, i zamknij kreator, klikając Zakończ.