Zaistnieć w sieci
Wyświetla się okno tworzenia podstrony (w naszym przykładzie (1) to wybrana w poprzedniej części tekstu strona Powidła domowe). Każda z podstron podzielona jest na komórki tworzące kolumny i wiersze tabeli (2). Komórka może być wypełniona zawartością – tekstem, grafiką lub multimediami, tj. wideo, dźwiękiem czy animacjami Flash. Możesz tez wstawiać inne obiekty, tj. odnośniki do Facebooka czy map Google oraz pozostałe dostępne elementy (3). Każda ze stron witryny domyślnie podzielona jest na cztery komórki. Informacja, którą stronę aktualnie edytujesz, wyświetla się nad komórkami – Bieżąca strona (1).
Aby utworzyć więcej komórek, musisz wstawić wiersze i kolumny. Przyciski powyżej tabeli pozwalają wstawiać kolumny i wiersze. Obok nich dostępne są przyciski służące do usuwania niepotrzebnych elementów. Opcje te dostępne są też w menu kontekstowym – kliknij prawym klawiszem Wstaw/usuń wiersz lub kolumnę.
Po prawej stronie widoczne są ikony reprezentujące typy obiektów, które możesz dodać do każdej z komórek. Aby dodać do komórki np. obiekt tekstowy, kliknij ikonę Tekst i, nie puszczając przycisku myszy, przeciągnij ją i upuść na obszar komórki. Zostanie ona oznaczona ikoną jako „tekstowa”. Jeśli chcesz, aby dany obiekt przypisać do dwóch komórek, upuść jego ikonę na linii je łączącej. Komórki zostaną sklejone i odpowiednio oznaczone, np.:
Aby zdefiniować zawartość wybranego obiektu, kliknij dwukrotnie wypełnioną komórkę, np. „tekstową”. Wyświetli się sekcja Tekst, wpisz tutaj słowa, które będą wyświetlane w wybranym polu i sformatuj tekst, korzystając ze standardowego zestawu funkcji. Gdy wprowadzisz zmiany, kliknij przycisk OK.
W opisany wyżej sposób możesz dodawać inne obiekty – obrazki, animacje, filmy, dźwięki i inne elementy widoczne w postaci ikon. W trakcie edycji od czasu do czasu zapisuj pracę i, korzystając z funkcji Podgląd, oceniaj wyniki pracy, po czym wprowadzaj korekty. Gdy zakończysz tworzenie pierwszej podstrony, kliknij widoczny z lewej element Planowanie witrynyDalej.
Przejdziesz do edycji kolejnej strony. W górnej części okna wyświetla się informacja o aktualnie edytowanej stronie. Postępując tak, jak opisaliśmy wyżej, zaprojektuj wszystkie pozostałe podstrony.
Gdy zaprojektujesz wszystkie strony, kliknij przycisk Zapisz, by zapisać dotychczas wykonaną pracę na dysku. Jeszcze raz skorzystaj z opcji Podgląd i, jeśli wszystko będzie działać poprawnie, przejdź do kolejnego etapu, klikając w lewym menu element Ustawienia zaawansowane.