Zarządca dysków
Aby rozpocząć korzystanie z Joukuu, wystarczy zarejestrować się na stronie domowej projektu www.joukuu.com. Rejestracja jest bezpłatna. Oczywiście zakładamy, że masz już konta usług – internetowych dysków – którymi za pomocą Joukuu chcesz zarządzać.
Uruchom przeglądarkę i zaloguj się na swoje konto w Joukuu (na stronie głównej kliknij link sign in i wprowadź dane uwierzytelniające).
Usługa Joukuu jako głównego narzędzia edycyjnego do plików przetwarzanych online używa aplikacji webowych dostępnych w ramach pakietu Google Docs. Dlatego pierwszym kontem, które musisz powiązać z Joukuu, jest konto Google. Kliknij Add a Google Docs account, uwierzytelnij się, a następnie kliknij przycisk Udziel dostępu, zezwalając usłudze Joukuu na połączenie z dokumentami Google.
Zobaczysz główny ekran usługi. Jeżeli w serwisie Google Docs miałeś zapisane jakieś pliki, zobaczysz je w centralnej części okna. Za pomocą odsyłaczy umieszczonych z prawej strony nazwy każdego pliku możesz dany element edytować – Edit, współdzielić – Share, otwierać bezpośrednio w wybranym serwisie – Link, zmieniać nazwę – Rename, oraz usuwać – Delete.
Dodanie kolejnego serwisu (np. Dropbox) do obsługiwanych przez Joukuu jest możliwe po kliknięciu widocznego po lewej stronie odsyłacza Add new account. Pojawi się wtedy ramka z obsługiwanymi przez Joukuu serwisami. Pamiętaj, że w wersji darmowej możesz korzystać z tych, które są oznaczone symbolem FREE. Po kliknięciu nazwy wybranego serwisu musisz podać swoje dane logowania do niego, by powiązać konto z usługą Joukuu.