Zdyscyplinowane e-maile
Otwórz Outlook Expressa. Zanim stworzysz regułę, musisz mieć folder, do którego ma być przekazywana poczta. W naszym przykładzie będzie to korespondencja od znajomych, dlatego stworzymy folder o nazwie znajomi.
Foldery możesz tworzyć w obrębie istniejących katalogów. Na przykład, jeżeli chcesz stworzyć folder, który będzie przynależał do katalogu Skrzynka odbiorcza, kliknij nazwę prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz polecenie Nowy folder.
W wywołanym oknie, w pole Nazwa folderu wpisz nazwę nowego folderu, w naszym przykładzie – znajomi. Kliknij przycisk OK. Nowy katalog pojawi się w sekcji Foldery. Możesz stworzyć dowolną liczbę folderów o różnym przeznaczeniu.
Teraz możesz przejść do tworzenia reguł. W głównym oknie programu kliknij kolejno Narzędzia, Reguły wiadomości i Poczta. Pierwszym krokiem jest wybranie warunków dla tworzonej reguły. W naszym przykładzie zaznaczymy opcję Kiedy w polu Od znajdują się osoby. Oznacza to, że program podejmie akcję, jeżeli otrzymana wiadomość będzie pochodziła od określonego nadawcy. Nadawców wybierasz później.
Następnie musisz określić akcję dla tego typu wiadomości. Zaznacz polecenie Przenieś ją do folderu. Teraz należy wybrać nadawców, w stosunku do których będzie stosowana reguła. W tym celu kliknij znajdują się osoby, a następnie wprowadź nadawców ręcznie lub wybierz z książki adresowej.
Ostatnim krokiem jest określenie folderu docelowego dla otrzymanej wiadomości od wybranego nadawcy. Kliknij do folderu i w wywołanym oknie wskaż folder, w naszym przykładzie – znajomi. Od tej chwili listy otrzymane od nadawców wybranych w poprzednim kroku będą automatycznie trafiały do foldera znajomi. W taki sposób możesz tworzyć dowolną liczbę reguł.