Animowane intro
Zaznacz kamerę, klikając na niej lewym przyciskiem myszki. Teraz w sekcji Rotation wypełnij wszystkie pola następującymi wartościami. W ten sposób kamera zostanie ustawiona równolegle do podłoża i jednocześnie linii cięć między poszczególnymi prostopadłościanami.
Korzystając ze strzałek współrzędnych kamery, przesuń ją tak, by znajdowała się mniej więcej na środku utworzonego z prostopadłościanów pola. Dla uzyskania lepszego widoku naciśnij klawisz [7] na klawiaturze numerycznej.
Naciśnij klawisz [0] na klawiaturze numerycznej, by zmienić widok na widok z kamery. Teraz naciśnij kombinację klawiszy [Shift]+[F] (tryb lotu kamery) i rolką myszki oddal kamerę od ruchomych prostopadłościanów tak, by jej boczne krawędzie zbliżyły się do bocznych krawędzi utworzonego obiektu. Oddalanie kamery zakończ, naciskając lewy przycisk myszki.
Zmień widok na boczny, naciskając [1] na klawiaturze numerycznej. Lewym przyciskiem myszki zaznacz teraz źródło światła. Zmień tryb transformacji kierunków z Local na Global. Następnie, wykorzystując niebieską strzałkę, przesuń źródło światła na wysokość kamery.
Przejdź do parametrów światła, naciskając zakładkę po lewej stronie ikonki z szachownicą. W rubryce Distan zwiększ parametr do 100.000. Zwiększysz w ten sposób siłę światła, dzięki czemu tworzony obiekt zostanie lepiej oświetlony. Dodatkowo przejdź do ustawień globalnych, klikając zakładkę z kulą ziemską.
Zaznacz tu funkcję Ambient Occlusion, by włączyć obliczenia dla symulacji światła rozproszonego. Dodatkowo kliknij rubrykę Samples i zwiększ wartość próbkowania do 8. Parametr ten wydłuży nieco proces renderowania, ale za to znacznie poprawi jakość obrazu, eliminując z niego szumy towarzyszące niskiej wartości próbkowania.
Pozostaje jeszcze przypisać naszym prostopadłościanom odpowiedni materiał. W naszym przykładzie ograniczymy się do zmiany koloru. W tym celu w menedżerze obiektów kliknij Cube. Następnie przejdź do zakładki po lewej stronie ikony z szachownicą. W sekcji Diffuse kliknij lewym przyciskiem myszki na polu koloru.
W otwartym oknie wybierz kolor, który ci najbardziej odpowiada. Przejdź teraz do zakładki z aparatem fotograficznym i aby rozpocząć proces renderowania animacji, kliknij przycisk Animation.