Chrome OS w Windows
Program umożliwia zgromadzenie w jednym miejscu różnego typu notatek, takich jak np.: listy zadań do wykonania, listy zakupów, ciekawe miejsca, przepisy, wskazówki itp. Dowolne elementy można łączyć np. z dodatkowymi informacjami zawartymi na stronach WWW, a także informacjami udostępnianymi przez znajomych.
Korzystanie z programu jest możliwe po zalogowaniu się w jednym z obsługiwanych serwisów: Google, Yahoo, Twitter, Facebook lub autorski serwis Springpadit.com. Ponieważ posiadanie konta Google jest konieczne, by w ogóle korzystać z Google Web Store, najprościej użyć danych z konta Google, klikając w tym celu przycisk Login with your Google Account. Na kolejnej stronie zobaczysz komunikat informujący, że witryna Springpadit.com chce skorzystać z twoich poświadczeń przypisanych do konta Google. Kliknij Zezwalaj.
Ponieważ jest to najprawdopodobniej twoje pierwsze logowanie do Springpada, na kolejnej stronie kliknij Continue as a new user.
Zobaczysz okno powitalne Welcome to Springpad! Możesz wybrać temat graficzny Springpada oraz nazwę dla twojego profilu. Nazwa domyślnie jest taka, jak nazwa konta Google, za którego pomocą się zalogowałeś. Jeżeli chcesz użyć innej nazwy, wpisz ją w polu Username i kliknij Save info. Możesz dodać do twojego profilu zdjęcie. Bez względu na to, czy to zrobisz, kliknij Next. Wyświetli się krótki poradnik dotyczący korzystania ze Springpada, kliknij Next ponownie, a następnie kliknij przycisk Let's get started!.
Ekran główny Springpada składa się z menu ustawień widocznego po lewej stronie oraz czterech ikon w centralnej części okna. Kliknij ikonę All My Stuff.
Pojawi się ramka All My Stuff. Jest to główne okno zarządzania informacjami gromadzonymi w Springpadzie. Aby dodać nowy element, kliknij ikonkę + widoczną po prawej stronie okna przeglądarki. Z rozwiniętego menu wybierz, czy chcesz dodać notatkę Add a Note, nowe zadanie Add a Task, czy też wyszukać interesującą cię rzecz Look it up.
Na przykład po dodaniu nowego zadania ustawiasz, oprócz nazwy i opisu zadania, termin jego wykonania (pole Due). Możesz także przypisać do nowego zadania notatkę zawierającą nie tylko tekst, ale także odsyłacze internetowe, dźwięk, wideo, obraz itp. Odpowiednie opcje zostaną wyświetlone po kliknięciu odsyłacza add a note. Oprócz tego pamiętaj, że dla każdego nowego elementu możesz wybrać, czy ma on status prywatny, czy też ma być udostępniony twoim znajomym. Lista znajomych jest automatycznie importowana z kontaktów przypisanych do konta, za którego pomocą się zalogowałeś. Jeżeli było to konto Google’a, zostanie zaimportowana do Springpada lista kontaktów z Gmaila.
Jeżeli termin wykonania danego zadania jest krótki, to zadanie to zostanie automatycznie przypisane do grupy Alerts, a oprócz tego otrzymasz automatyczne powiadomienie o zbliżającym się terminie jego wykonania:
Jeżeli masz smartfon pracujący pod kontrolą systemu Android albo iPhone, pobierz – również udostępnianą bezpłatnie – mobilną aplikację Springpad. Dzięki temu wszystkie informacje będą automatycznie synchronizowane między stacjonarną a mobilną wersją Springpada. Dodatkowo wersja mobilna oferuje ciekawe możliwości, np. automatyczne dodawanie interesujących cię produktów do listy po sfotografowaniu kodu paskowego danego towaru.