Co nowego w RTS?
Przeprowadziliśmy testy w celu określenia, jaka konfiguracja jest potrzebna, by gra działała płynnie w poszczególnych trybach graficznych. Wyniki testów, w których pokazujemy wpływ karty graficznej oraz procesora na płynność działania gry, zamieszczamy na wykresach poniżej.
Co ciekawe, przy okazji wyszło na jaw, że wydajny procesor może rekompensować słabości karty graficznej (także dla trybu low). Oznacza to, że możliwe jest granie na komputerach przenośnych wyposażonych w dość mocny układ centralny, ale słabą kartę graficzną (np. zintegrowaną).
Co ciekawe, przy okazji wyszło na jaw, że wydajny procesor może rekompensować słabości karty graficznej (także dla trybu low). Oznacza to, że możliwe jest granie na komputerach przenośnych wyposażonych w dość mocny układ centralny, ale słabą kartę graficzną (np. zintegrowaną).
Naszym zdaniem dobrym układem będzie AMD Phenom II X2 550 (330 zł), Core 2 Duo E7600 (460 zł) lub Core i5 530 (410 zł). Zatem optymalna konfiguracja do grania wcale nie należy do najtańszych zestawów.
Tryb dla prawdziwych pasjonatów Starcrafta, w którym gra wygląda tylko nieznacznie lepiej niż jej 12 lat młodsza poprzedniczka.
Siatki wszystkich obiektów są mocno uproszczone. Niskiej jakości tekstury oddają jedynie podstawowe walory obiektów, np. kolor, lub miejscami grubszą fakturę.
Ze względu na uproszczenia tekstur zastosowano podstawowe algorytmy filtrowania, a obiekty nie zawierają zbyt wielu szczegółów.
W trybie low nie są generowane żadne efekty świetlne. Zastosowano też bardzo proste cienie obiektów. Sceny pozbawiono efektów korzystających z kanału przezroczystości, np. brak efektu dymu.
Zmiany dotyczą nie tylko obszaru gry, ale także interfejsu użytkownika, który został pozbawiony wielu detali.
Tryb Medium
Pod względem jakości grafiki przepaść między trybem medium a low jest ogromna. Niestety wymagana jest także lepsza karta graficzna.
Przy tych ustawieniach dostępne są znacznie bardziej szczegółowe tekstury, zawierające mnóstwo detali. Pojawiają się efekty świetlne, ostre cienie oraz mapy wypukłości symulujące nierówności na powierzchniach. W trybie medium wyświetlane są także mapy światła, symulujące odbicia na powierzchni metalicznych obiektów metalowych.
Tryb oferuje znacznie lepsze tekstury, zawierające więcej detali. Niektóre obiekty mają nieco bardziej złożone (zagęszczone) siatki. Pojawiają się też miękkie krawędzie cieni oraz dodatkowe efekty oświetlenia.
Tryb Ultra
Dla wielu obiektów zastosowano bardziej zagęszczone siatki. Poza tym użyto tekstur o bardzo dużej rozdzielczości, i to nie tylko dla map kolorów, świateł, ale także map nierówności. Pojawiają się miękkie cienie uwzględniające przezroczystość obiektów i dynamiczne oświetlenie. Poza tym krajobraz urozmaicony jest dodatkowymi obiektami, np. roślinami.