Etykiety
Na tym etapie na stronie nie widać jeszcze adresów pobranych z bazy danych; zamiast nich są tylko zamarkowane pola. To najlepszy moment na sformatowanie arkusza etykiet. Aby to zrobić, wystarczy zmodyfikować pierwszą ramkę tekstową. Jeśli musisz ustawić treść w centrum naklejki w osi pionowej, dodaj jeden lub więcej pustych wierszy.
Zaznacz i wyśrodkuj treść w poziomie, zmodyfikuj czcionkę itp., jakbyś robił to ze zwykłym tekstem w edytorze. Potem kliknij przycisk Synchronizuj etykiety, by przenieść formatowanie z pierwszej etykiety na pozostałe. Po zakończeniu formatowania musisz otworzyć narzędzie do tworzenia korespondencji seryjnej w celu wygenerowania arkusza z danymi pobranymi z tabeli.
Kliknij teraz w menu Narzędzia opcję, a następnie w sekcji Kreator korespondencji seryjnej przejdź natychmiast do etapu 7. Personalizuj dokument. To spowoduje wygenerowanie nowego pliku, wypełnionego informacjami z podłączonej bazy danych. Następnie naciśnij Dalej oraz w kolejnym kroku zaznacz Zapisz dokumenty wynikowe, następnie Zapisz jako jeden dokument, a na końcu kliknij przycisk Zapisz dokumenty.
W oknie dialogowym zapisu możesz zmienić typ pliku. Domyślnie program zapisuje dokumenty w formacie ODT, jednak z listy Zapisz jako typ możesz wybrać inny format: DOCX. Kiedy powrócisz do kreatora, kliknij Zakończ.
W celu wydrukowania etykiet kliknij: Plik, Drukuj. Próbny wydruk możesz wykonać na zwykłym cienkim papierze. Po wyjęciu z drukarki przyłóż go do arkusza z etykietami samoprzylepnymi, by sprawdzić pod światło, czy napisy nie wychodzą poza etykiety. Jeśli jest to niezbędne, wprowadź poprawki na etapie konfiguracji arkusza (kroki 4–5 poprzedniego warsztatu.)