Kingston Office - zamiennik Excela
Aby włączyć ochronę otwartego arkusza, kliknij ikonę Spreadsheets. W rozwiniętym w ten sposób menu poleceń wskaż najpierw pozycję File Information, a po wyświetleniu okna z jej zawartością wybierz z niego opcję Encryption.
Gdy na ekranie pojawi się okno Options z zakładką Security, zdefiniuj w nim hasło dla dokumentu, wpisując je w pole Documents password. Potwierdź swoje hasło, wpisując je ponownie w pole poniżej, po czym kliknij przycisk OK. Zabezpieczenie uaktywni się po zamknięciu arkusza. Przy próbie jego ponownego otwarcia zobaczysz komunikat o konieczności wpisania hasła – Password.
Przed nieuprawnioną edycją możesz również zabezpieczyć skoroszyt udostępniony w grupie roboczej dla większej liczby osób. Wystarczy, że skonfigurujesz hasło umożliwiające modyfikację pliku. W takim przypadku jednak możesz uruchomić arkusz w trybie tylko do odczytu, klikając przycisk Read-only. Pełny dostęp do danych otrzymasz wyłącznie po podaniu właściwego hasła. Uwaga! Pamiętaj, że zagubionych haseł nie da się odzyskać, więc zabezpieczone nimi pliki stają się bezużyteczne.