Kostka do gry
Przyciskiem [Tab] wyjdź z trybu edycji siatki. Z lewego panelu wybierz opcję Smooth. Z kolei na prawym panelu kliknij ikonę z kluczem narzędziowym. Teraz kliknij przycisk Add Modifier i z otwartej palety wybierz Subdivision Source.
Następnie w sekcji Subdivisions zwiększ wartość View do 3, a wartość Render do 4, naciskając prawe strzałki w poszczególnych rubrykach. Zwiększysz w ten sposób zagęszczenie siatki naszej kostki, a tym samym podniesiesz poziom szczegółowości.
Przejdź w tryb edycji, naciskając [Tab], i wybierz zaznaczanie wielokątów. Z menu wybierz View i Left, by ustawić widok z lewej strony kości. Z menu wybierz Select, a następnie Circle Select. Wokół kursora pojawi się okrąg, który wskazuje obszar zaznaczania. Powiększ go, kręcąc rolką myszki w przód, tak by obszar zaznaczania był tylko minimalnie mniejszy od okrągłego pola kostki.
Narzędziem tym zaznacz wszystkie wielokąty wchodzące w skład okrągłego pola kostki. Naciśnij klawisz [Esc], by wyjść z trybu zaznaczania okręgiem. Z lewego panelu wybierz Extrude Region, a następnie naciśnij przycisk [Esc]. W ten sposób utworzyłeś dodatkowe pole będące odpowiednikiem wcześniej zaznaczonego obszaru.
Z lewego panelu wybierz funkcję Scale i przesuń nieznacznie w lewo kursor myszki. Następnie w rubrykach Vector dla trzech współrzędnych (X,Y,Z) wpisz wartość 0.950. Teraz odznacz wybrane wielokąty, naciskając klawisz [A] na klawiaturze. Wybierając z menu View pozostałe widoki, powtarzaj opisane wcześniej operacje dla każdego okrągłego pola w kostce.
W ten sposób uzyskasz zaostrzone krawędzie na okrągłych polach kostki. Na klawiaturze naciśnij [A], w celu odznaczenia zaznaczonych wcześniej wielokątów. Teraz, przytrzymując przycisk [Shift], zaznacz odpowiednie wielokąty na ściankach kostki, zgodnie ze schematem:
Z panelu po lewej stronie wybierz Extrude individual, a następnie naciśnij prawy przycisk myszki. W panelu Extrude individual kliknij lewym przyciskiem myszki na środku rubryki Offset i wpisz wartość 0.070. Ponownie naciśnij przycisk Extrude individual i naciśnij przycisk [Esc].
Zapisz teraz swój projekt, wybierając z menu głównego File i Save As. W kolejnym oknie wskaż katalog, w jakim projekt ma zostać zapisany (w naszym przykładzie C:\Blender\). W rubryce poniżej nazwij projekt (np. Kostka), a następnie kliknij przycisk Save As Blender File.