Lepszy e-mail
Po uruchomieniu programu Inky kliknij kolejno New User i CREATE AN ACCOUNT w celu założenia konta. W kolejnym kroku podaj nazwę użytkownika i hasło, których chcesz używać do logowania się do programu. Teraz możesz opcjonalne wybrać pytanie do resetowania hasła, albo pominąć ten krok, klikając przycisk Never Ask For This Computer.
Teraz czas na podłączenie do Inky serwera pocztowego. W formularzu który się wyświetli, podaj adres e-mailowy oraz hasło do skrzynki pocztowej. Dane uwierzytelniające nie są ujawniane twórcom programu. Ustawienia potwierdź, klikając Start, a gdy program wykryje ustawienia, naciśnij Finish.
Inky obsługuje wiele kont pocztowych. Aby dodać kolejne, kliknij ikonkę z plusem na pasku narzędzi z lewej strony. Uruchomi się taki sam kreator konfiguracji, jak przy pierwszej konfiguracji poczty. Warto wspomnieć, że Inky obsługuje też wielu użytkowników. Aby zobaczyć swoją pocztę w dowolnej instancji Inky, wystarczy podać na starcie swój login.
Najważniejsze opcje programu możesz wywołać, klikając ikonę z kołem zębatym obok pola wyszukiwania. W menu zmienisz wielkość czcionki bądź dobierzesz jeden z trzech układów interfejsu. Zwróć też uwagę na opcję User recent group. Za jej pomocą możesz wybrać odstępy czasowe dla grupowania wiadomości w skrzynce odbiorczej (np. co 1 dzień).
Do panelu zaawansowanych ustawień możesz się dostać, klikając ikonę z kołem zębatym w panelu z lewej strony ekranu. W zakładce General Settings możesz określić sposób działania programu, np. skróty klawiszowe, hasło czy sposób zachowania edytora wiadomości. Własną zakładkę z opcjami ma także każde dodane do Inky konto pocztowe.
Jeśli klikniesz np. zakładkę skrzynki na Gmailu, w sekcji Identity będziesz mógł podać e-mail zwrotny inny od domyślnego, swoją nazwę i inne podobne ustawienia, które zazwyczaj musisz konfigurować online. W sekcji Client Settings możesz z kolei podać liczbę nagłówków, jakie program ma pobrać jednocześnie.