Mebluj na ekranie
Po wybraniu bryły pomieszczenia i wprowadzeniu jego wymiarów kliknij OK. Poczekaj chwilkę na załadowanie danych programu. W centralnej części okna widoczny jest obszar roboczy. W chwili obecnej widać na nim fragment bryły pustego pomieszczenia o wskazanych przez ciebie wymiarach. Standardowo program wyświetla projektowane pomieszczenia w trybie 3D. W dowolnym momencie możesz korzystać również z dostępnego w programie trybu 2D, wystarczy kliknąć w górnej części okna przycisk 2D. Wypróbuj go, a zobaczysz, że program w tym trybie wyświetla w obszarze roboczym
wymiary poszczególnych elementów pomieszczenia. Aby przełączyć się z powrotem na widok 3D,
wystarczy kliknąć przycisk 3D.
W trybie 3D widoczne są tylko niektóre ściany – to celowe działanie, bo dzięki temu widzisz wnętrze pomieszczenia. Naprowadź kursor myszki na dowolne miejsce w obszarze roboczym (może to być białe tło poza samym pokojem), kliknij i przytrzymaj lewy klawisz myszki, a następnie przesuń mysz w prawo, w lewo albo w górę lub w dół. Zobaczysz, że bryła pokoju się obraca (ruch: prawo-lewo) bądź pochyla (ruch: góra-dół), a dotychczas niewidoczne ściany przy odpowiedniej zmianie położenia pokoju zostaną wyświetlone.
Jeżeli wykonasz podobne działania jak w poprzednim punkcie, ale zamiast lewego, użyjesz prawego przycisku myszki, to będziesz mógł przesuwać cały pokój w obszarze roboczym.
Po lewej stronie okna widoczny jest podzielony na kategorie tematyczne katalog modeli 3D dostępnych w programie. Do twojej dyspozycji są najróżniejsze kombinacje mebli, wyposażenia łazienek, kuchni, biur, pokojów, elementy wyposażenia dodatkowego (m.in. dywany, wazony, zegary, wieszaki i wiele, wiele więcej). Biblioteka elementów ma strukturę hierarchiczną. Po kliknięciu dowolnej kategorii zobaczysz spis podkategorii (nazwy grup elementów lub nazwy własne systemów modułowych i serii mebli danego producenta).
Kliknięcie dowolnej podkategorii powoduje wyświetlenie w dolnej części okna paska miniatur elementów wyposażenia dostępnych w wybranym zbiorze.
Wzdłuż prawej krawędzi okna programu wyświetlany jest panel ikon narzędziowych. Oto ich zadania:
W górnej części okna programu widoczne są jeszcze trzy ikonki wywołujące krótkie, predefiniowane animacje projektu. Poznałeś wszystkie istotne elementy interfejsu – czas na działanie. Zaczniemy od „malowania” ścian i „układania” podłogi. Teraz jeszcze tylko zapisz projekt, korzystając ze skrótu klawiszowego [Ctrl]+[S]. W oknie dialogowym Zapisz projekt jako wpisz nazwę pliku projektu i kliknij przycisk Zapisz. Warto pozostawić domyślnie wybierany folder programu. Dzięki temu i program, i wszystkie projekty będą w jednym miejscu.