Mebluj na ekranie
Kliknij ścianę, której kolor chcesz zmienić. Zwróć uwagę, że zostanie ona oznaczona zieloną obwódką – oznacza to, że jest w tej chwili aktywnym obiektem. W dolnej części okna programu wyświetli się biblioteka dostępnych kolorów i wzorów. Kliknij lewym klawiszem miniaturę-ikonę z wybranym kolorem-wzorem. Następnie przeciągnij ikonę koloru na ścianę widoczną w obszarze roboczym. Najprawdopodobniej wypełniona zostanie tylko połowa ściany – to normalny objaw.
Każda ściana w projekcie składa się z trzech części, co ułatwia np. układanie płytek. Podczas „malowania” musisz powtórzyć czynność nanoszenia wybranego koloru wzoru na każdą z trzech części ściany. Oczywiście podział taki możesz wykorzystać również do tworzenia różnych zestawów kolorystycznych na każdej ścianie – wszystko według uznania. W analogiczny sposób „malujesz” wszystkie ściany pomieszczenia – nie zapomnij o ścianach niewidocznych w danym widoku; obróć widok projektu, by je zobaczyć.
Czas na podłogę – jednokrotne kliknięcie to tym razem za mało. Aby aktywować tryb edycji podłogi, musisz ją kliknąć dwukrotnie. Zostanie otoczona różową obwódką.
W dolnej części okna programu nie pojawią się tym razem miniatury różnych podłóg, za to w lewym dolnym rogu programu zobaczysz uaktywniony panel Baza płytek. Ponieważ nie interesują nas w tej chwili płytki, kliknij tytuł panelu Baza kolorów i tekstur.
Wyświetli się baza różnego rodzaju wzorów paneli, desek, klepek, wykładzin itp. Naniesienie wybranego wzoru na podłogę projektowanego pomieszczenia odbywa się analogicznie jak w przypadku ścian – klikasz lewym klawiszem ikonę danego wzorca i przeciągasz na podłogę w obszarze roboczym. Po ustawieniu podłogi zapisz projekt.