Najnowsze funkcje
Uruchom program OneNote 2010 i kliknij widoczny po prawej stronie okna przycisk Nowa strona. W obszarze roboczym pojawi się pusta notatka z aktywnym polem tytułowym. Wpisz tytuł (np. Pierwsza notatka połączona), a następnie w górnej części okna programu kliknij ikonę Zadokuj do pulpitu (lub użyj skrótu klawiszowego [Ctrl]+[Alt]+[D]).
Okno OneNote’a zmieni wygląd. Obszar roboczy notatki zostanie zadokowany do pulpitu systemowego w taki sposób, że inne okna uruchomionych aplikacji nie będą przesłaniały notatki. Jeżeli teraz uruchomisz przeglądarkę internetową, wczytasz stronę, a następnie rozpoczniesz wpisywanie treści w notatce, pojawi się okno dialogowe, w którym zostaniesz poinformowany o aktywnej funkcji notatek połączonych. Kliknij OK i kontynuuj wpisywanie notatki. Zobaczysz, że obok wpisanego zdania pojawi się niewielka ikonka (w naszym przykładzie: ikonka przeglądarki), będąca aktywnym odsyłaczem do strony, która była wyświetlana w przeglądarce w momencie pisania danego zdania w oknie notatki. Gdy naprowadzisz kursor myszy na tę ikonkę, pojawi się miniatura strony, do której prowadzi ikona odsyłacz.
W analogiczny sposób w trakcie pisania notatki wstawiane są automatycznie ikony odsyłacze prowadzące nie tylko do stron WWW, ale także do otwartych w danym momencie dokumentów Worda, skoroszytów Excela czy prezentacji w PowerPoincie. Dzięki notatkom połączonym nie musisz już przeklejać treści ze stron i z dokumentów i opatrywać ich własnymi komentarzami w trakcie gromadzenia potrzebnych informacji. Teraz wystarczą same komentarze plus odsyłacze do zewnętrznych zbiorów danych.