Niezawodna komunikacja
Jeśli korzystasz z Windows XP, wejdź do Panel sterowania, kliknij w nim Połączenia sieciowe i sprawdź, czy ikona połączenia lokalnego nie jest wyszarzona. Jeśli jest, kliknij na niej prawym klawiszem myszy i z menu kontekstowego wybierz Włącz.
W tym samym menu kontekstowym wybierz Właściwości. Na liście składników zaznacz Protokół internetowy (TCP/IP) i kliknij przycisk Właściwości. Sprawdź, czy masz włączone opcje Uzyskaj adres IP automatycznie oraz Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie. Jeśli nie, włącz je i zatwierdź ustawienia, klikając w obu otwartych oknach OK.
W systemie Windows 7 również wejdź do Panel sterowania, a następnie kliknij w nim Wyświetl stan sieci i zadania lub Centrum sieci i udostępniania (zależnie od widoku, w jakim jest wyświetlany panel sterowania). Po lewej stronie okna, które się pojawi, kliknij Zmień ustawienia karty sieciowej. Sprawdź, czy ikona połączenia lokalnego nie jest wyszarzona. Jeśli jest, kliknij na niej prawym klawiszem myszy i z menu kontekstowego wybierz Włącz.
W tym samym menu kontekstowym wybierz Właściwości, na liście składników zaznacz Protokół internetowy w wersji 4 i kliknij przycisk Właściwości. Sprawdź, czy masz włączone opcje Uzyskaj adres IP automatycznie oraz Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie. Jeśli nie są włączone, włącz je i zatwierdź ustawienia, klikając w obu otwartych oknach OK.
Jeśli opisane czynności nie pomogą, można jeszcze uruchomić w linii poleceń komendę netsh int ip reset resetlog.txt. W Windows 7 wymaga to trybu administratora. Zrobisz to, klikając Wiersz polecenia w grupie Akcesoria nie lewym, lecz prawym klawiszem myszy i wybierając z menu kontekstowego polecenie Uruchom jako administrator.