Pełny Office na rok
W celu wstawienia tabeli do dokumentu ustaw kursor w miejscu jej docelowej lokalizacji, po czym wybierz kartę Wstaw, kliknij ikonę Tabela i w pokratkowanym obszarze zaznacz odpowiednią liczbę wierszy i kolumn przeciągając po nich kursorem. Gdy zwolnisz klawisz myszy, tabela pojawi się we wskazanym miejscu.
Aby zmodyfikować wymiary tabeli, dopasować wielkość komórek lub dodać nowe wiersze i kolumny, najedź myszką na wstawioną tabelę – wokół niej pojawią się szare znaczniki. Za pomocą ikony cztery strzałki możesz przemieszczać tabelę, ikoną w dolnym prawym rogu określisz jej docelowe wymiary.
Jeśli zechcesz zwiększyć liczbę wierszy w tabeli, kliknij strzałkę przy dolnej krawędzi i, przytrzymując ikonę, przeciągnij w dół obserwując jednocześnie dorysowujące się komórki. Gdy uznasz ich liczbę za wystarczającą, puść lewy przycisk myszki. Na podobnej zasadzie możesz zwiększyć liczbę kolumn w tabeli. Zrobisz to za pomocą znacznika po prawej stronie.
Aby nadać tabeli atrakcyjniejszy wygląd, skorzystaj ze stylów graficznych umieszczonych pod kartą Styl tabeli. Wybranie jednej z kolorowych miniatur spowoduje, że utworzona tabela automatycznie dopasuje się do wybranego stylu. Masz również do dyspozycji zestaw narzędzi, dzięki którym dobierzesz wygląd poszczególnych elementów tabeli np. Cieniowanie lub Obramowanie, Gumka służy do usuwania komórek.
Wybierz kartę Wstaw, na pasku narzędziowym poniżej znajdź i rozwiń menu Znak wodny, a następnie wybierz jeden z gotowych znaków wodnych. Zostanie on nałożony na dokument.
Aby utworzyć własny znak (tekstowy lub z obrazka), kliknij Add. W oknie Znak wodny wybierz rodzaj np. Tekstowy znak wodny, z listy zawartość wybierz jeden z napisów, sformatuj go, ustaw przezroczystość i zatwierdź zmiany OK. W oknie głównym ponownie rozwiń menu Znak wodny i kliknij ikonę nowego znaku wodnego widoczną w sekcji Niestandardowe – zostanie on nałożony.