Pełny Office na rok
Aby włączyć ochronę arkusza, rozwiń menu główne, wybierz opcję Informacje o pliku i PassWord Encryption. Gdy na ekranie pojawi się okno Opcje, wpisz dwukrotnie hasło w pola Hasło dokumentu i Wpisz ponownie…, po czym wciśnij OK.
Zabezpieczenie uaktywni się po zamknięciu arkusza. Podczas jego ponownego otwarcia zobaczysz okno Hasło z komunikatem o konieczności wprowadzenia hasła. Przed nieuprawnioną edycją możesz również zabezpieczyć skoroszyt udostępniony w grupie roboczej dla większej liczby osób. Wystarczy, że w opisywanym wyżej oknie Opcje w sekcji Opcje udostępniania plików dla tego skoroszytu wprowadzisz dwukrotnie hasło.
W takim przypadku możesz uruchomić arkusz w trybie „tylko do odczytu” za pomocą przycisku Tylko do odczytu. Pełen dostęp do danych otrzymasz zaś wyłącznie po podaniu hasła. Pamiętaj, że zagubionych haseł nie da się odzyskać!
Uruchom Spreadsheets, naciśnij kombinację klawiszy Ctrl+G, w oknie Przejdź do zaznacz pole Puste i kliknij Przejdź do. Przykładowo: w kolumnie naszego arkusza Status wpisz Gotowe. Następnie zaznacz obszar poniżej, który będzie automatycznie wypełniany tą nazwą, wpisz z klawiatury znak = a następnie naciśnij klawisz strzałka w górę.
Nazwa