Poczta w twojej domenie
Po wybraniu skonfigurowanej domeny w panelu DirectAdmin w sekcji Zarządzanie skrzynkami e-mail kliknij odnośnik Dodaj nową skrzynkę e-mail.
Na kolejnej stronie uzupełnij formularz zakładania skrzynki. W pierwszym polu wpisz nazwę użytkownika, np. według wzoru imie.nazwisko, aby utworzyć adres imie.nazwisko@testypcformat.pl. W kolejnych dwóch polach wprowadź hasło do skrzynki (możesz je utworzyć automatycznie po kliknięciu przycisku Generuj). W ostatnim polu możesz określić rozmiar skrzynki w megabajtach. Jeśli twoja skrzynka ma być nielimitowana (jedynym ograniczeniem jest pojemność serwera), pozostaw w tym polu wartość 0 i kliknij Załóż.
Jeśli dane zostały wprowadzone poprawnie, zobaczysz komunikat o utworzeniu skrzynki. Zanotuj wyświetlone informacje konfiguracyjne. Przydadzą się one do odbierania poczty w programie pocztowym, np. Outlooku czy Thunderbirdzie.
Po wpisaniu adresu webmaila https://poczta.cal.pl zaloguj się, podając pełny adres e-mailowy utworzony wcześniej w panelu administracyjnym i zdefiniowane hasło, a następnie kliknij przycisk Zaloguj.
Zostaniesz przeniesiony do usługi webmail domyślnie obsługiwanej przez oprogramowanie Roundcube, która pozwala na wysyłanie i odbieranie wiadomości z poziomu przeglądarki. Interfejs nie powinien sprawić ci problemów, ale jeśli wolisz używać programu pocztowego, skonfiguruj konto, używając danych, które otrzymałeś w podsumowaniu tworzenia konta. Możesz też podpiąć skrzynkę pod swoje konto w Gmailu – o tym, jak to zrobić, przeczytasz niżej.