Porządek w twoich e-mailach
Zaloguj się do usługi Google. Jeżeli nie masz konta w serwisie Google, możesz je założyć pod adresem www.google.com/accounts/NewAccount?hl=pl. Wypełnij dokładnie formularz rejestracyjny (jest dostępny w języku polskim).
W głównym oknie Gmaila wybierz z menu Etykiety polecenie Zarządzaj etykietami. W kolejnym oknie, w sekcji Etykiety wpisz w puste pole dowolną nazwę dla tworzonej etykiety i kliknij Utwórz. Nowa pozycja pojawi się na liście poniżej.
Możesz operować stworzonymi przez siebie etykietami. Zaznacz pole obok wiadomości, którą chcesz oznaczyć. Następnie kliknij menu Etykiety
i wybierz jedno z dostępnych oznaczeń, np. Do sprawdzenia.
Kolejne wiadomości oznaczasz w taki sam sposób. Jeżeli będziesz chciał szybko odnaleźć korespondencję, kliknij tylko nazwę jednej z etykiet, do której przyporządkowałeś list – w naszym przykładzie Do sprawdzenia. Etykiety znajdziesz w lewej części okna poczty pod nazwami folderów.
Gmail umożliwia także tworzenie filtrów. Wygodnym sposobem jest zakładanie reguł bezpośrednio podczas przeglądania poczty. Wystarczy zaznaczyć wiadomość, kliknąć Więcej czynności i z rozwiniętej listy wybrać Filtruj wiadomości tego typu.
W wywołanym oknie możesz już określić warunki względem słów kluczowych, tematu czy nadawcy. Następnie wybrać jedną z akcji (można także automatycznie przyznawać etykiety) i kliknąć przycisk Utwórz filtr.